Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:01:39 GMT

۳۶۸۳ راس دام در مهاباد با نظارت دامپزشکی ذبح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۵۴۹۳

۳۶۸۳ راس دام در مهاباد با نظارت دامپزشکی ذبح شد

عباس آغاز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دام‌های ذبح شده در کشتارگاه مهاباد شامل یکهزار و ۵۲۹ راس دام سنگین گاو و گوساله، ۱۲۲ راس گاومیش، ۲ هزار ۲۲۰ راس بز و ۸۱۲ راس گوسفند بود و گوشت آنها با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی وارد بازارهای مصرف این شهرستان شد.

وی اضافه کرد: در این مدت کارشناسان این شبکه لاشه سه راس گاو و هشت راس گوسفند را به دلیل احتمال بیماری‌های سل، زردی و لاغری مفرط از چرخه مصرف انسانی خارج و امحا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در کشتارگاه دام بازرسان در سه مرحله قبل از کشتار، حین و بعد از کشتار بر لاشه دام نظارت کرده و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری، گوشت دام را از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

وی اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و مهمور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌های که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: کارشناسان این شبکه امسال یکهزار و ۲۳۰ مورد از مراکز پخش و توزیع فرآورده‌های گوشتی بازرسی و ضمن کشف و ضبط ۲.۵ تُن فرآورده دامی غیرقابل مصرف، ۵۰ متخلف عرضه‌کننده این مواد پروتئینی غیربهداشتی را به مراجع قضایی معرفی کردند.

«آغاز» افزود: این میزان شامل گوشت سفید، قرمز و آلایش‌های دامی است که به دلیل گذشتن تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از ۲۰ واحد صنفی مهاباد کشف و در مکان مناسبی معدوم‌ شد.

وی تاکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

«آغاز» از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

۳۰۲۰/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد دامپزشکی كشتارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر