Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی دومین همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی-اسلامی دستاوردهای همایش نخست را تشریح کرد و گفت: دستاوردهایی که از نتایج مقالات به دست آمده در حال دسته‌بندی و منظم‌سازی نهایی است و پس از این مرحله آن‌ها را در قالب یک کتاب به نهادهای تأثیرگذار همچون وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌فرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندا ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج برگزاری نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌های علوم انسانی- اسلامی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، توضیح داد: از نتایج به دست آمده از مقالات همایش سال گذشته، به بایسته‌های نگارش پایان‌نامه و الگو و اسلوب تهیه پایان‌نامه‌های مسأله محور راهبردگرا دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه این بایسته‌ها از اخلاق پژوهش تا بایسته‌های نگارش و تدوین پایان‌نامه‌ها را دربر می‌گیرند، گفت: دستاوردهای همایش نخست جمع‌آوری و تدوین شده و مرحله نهایی منظم‌سازی را پشت سر می‌گذارد. این نتایج از مقالات و سخنرانی‌های همایش به دست آمده و بعد چاپ آن‌ها در قالب یک کتاب، آن را به نهادهای تأثیرگذار از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ... ارسال می‌کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه تمام مقالات سال گذشته در پایگاه‌های مهم علمی کشور نمایه‌سازی شده‌اند، افزود: بخش دیگری از دستاوردهای ما به آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها مربوط می‌شود که آسیب‌ها در این بخش ناظر بر دانشجو، اساتید راهنما و مشاور، اساتید داور، متولیان نگارش پایان‌نامه در دانشگاه‌ها، نهادهای سیاست‌گذار پژوهش در کشور و نیز جوامع هدف و بهره‌بردار از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هاست.

ملکی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این آسیب‌شناسی‌ها به ضوابط و آیین‌نامه‌ها و بخش دیگری نیز به قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت مادی و معنوی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها مربوط می‌شود. همچنین به آسیب‌های ساختاری، محتوایی و موردی هم پرداختیم و نتایجی به دست آوردیم.

وی در همین زمینه اظهار کرد: بخش دیگری از دستاورهای همایش به راهکارهای افزایش ارتقای کیفی پایان‌نامه‌ها اختصاص یافته است که در این بخش اصول و راهکارهای کلی و عوامل مؤثر بر کیفیت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بر اساس تحلیل اهمیت عملکرد آن‌ها و عوامل اثربخشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

دبیر علمی دومین همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی-اسلامی با بیان اینکه در بخش دیگری سیاست‌های پیشنهادی در جهت تحول و تقویت پژوهش و پایان‌نامه‌نویسی ارائه دادیم، افزود: یکی دیگر از پیشنهادهای ما "ایجاد مرکز مدیریت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی" بود که این هم تدوین و به مراجع تأثیرگذار ارسال خواهد شد.

ملکی با تأکید بر آن که دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد اما در نهایت این وزارت علوم است که قوانین را ابلاغ و اخلاق پژوهش را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در همایش دوم که با تأکید بر نقد کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برگزار می‌شود، افراد دغدغه‌مند در حوزه نگارش مطلوب پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها دست به قلم شوند و ما را در معرض افکار، اندیشه‌ها و آرای خودشان قرار بدهند.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در 8 اسفندماه سال جاری، گفت: علاقمندان تا 30 دی ماه مهلت دارند چکیده مقالات را ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال مقالات هم 20 بهمن ماه خواهد بود.

یادآور شد: داوطلبان شرکت در همایش می‌توانند به آدرس conf.mazaheb.ac.ir  مراجعه و چکیده مقالات را از طریق سامانه همایش برای ما ارسال کنند؛ یا با دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه مذاهب اسلامی (خیابان فلسطین جنوبی، خیابان روان‌مهر) با شماره تلفن 66465252، داخلی 502 تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، دومین همایش ملی  آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها با محورهای مسئله‌محور بودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، جامعه محور و تقاضا محور بودن آن‌ها، نقد مبانی علوم غربی و بهره‌گیری از مبانی نظری اسلامی در تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، بیانیه گام دوم انقلاب و بایسته‌های تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، نقش اسناد بالادستی در تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، نقش مطالعات بین‌رشته‌ای در کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، اهمیت نوآوری و نظریه‌پردازی در نگارش، تبیین الگوی مشارکت و تعامل اساتید دانشگاهی و حوزوی در فرآیند پایان‌نامه‌نویسی، تبیین نقش دانشجویان، اساتید، نهادهای آموزشی، حاکمیت و ... در کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و توجه به توسعه پایدار برگزار می‌شود و مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهش های علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان

 مسابقات فوتبال جام روستایی شهرستان مریوان با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های شهرستان‌های مریوان، سروآباد و شویشه برگزار شد و از سوی مردم این منطقه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.

 دیدار فینال این رقابت‌ها بین ۲ تیم «چوین» و «نی» برگزار شد که تیم «نی» توانست با سه گُل بدون دریافت هیچ گُلی حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

جایگاه دوم این رقابت ها به تیم «چوین» رسید و تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم اظهار کرد: مواردی همچون اخلاق مداری، همبستگی و اتحاد که به عنوان شعار مسابقات نیز تعیین شده بود از سوی تیم‌های شرکت کننده به خوبی رعایت شد.

فرزاد خاکی گفت: شاهد صحنه‌های دیدنی در این مسابقات بودیم و این مسئله نمایانگر ترویج فرهنگ اخلاق مداری در میادین ورزشی است.

در آیین اختتامیه مسابقات فوتبال روستایی شهرستان مریوان «بیژن ذوالفقارنسب» پیشکسوت نامدار رشته فوتبال استان کردستان و کشور حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال