Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نخستین نشست رسانه‌ای خود در این سمت به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های خود پرداخت.

به گزارش به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست رسانه‌ای محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست حمیدی‌مقدم عنوان کرد: شاید با توجه به وضعیت امروز سینما و وضعیت مالی آن، مرکز گسترش شاید آنقدر نقش تعیین‌کننده‌ای نداشته باشد، اما به لحاظ مبنایی نقش موثری دارد. با توجه به تحولات سریع جامعه و فناوری‌های رسانه دسترسی به قابلیت‌های ساخت مستند، همگانی و به اشتراک‌گذاری آن سهل شده است، اما مرکز می خواهد از این فرصت استفاده کند و با رویکرد جهان بیرون عمل کند.

وی افزود: مرکز در پنج جایگاه تاثیرگذار است، سینمای مستند یکی از این همین بخش‌هاست. مرکز گسترش در وضعیت فعلی سینمای مستند یکی از پایگاه‌های اصلی آن است زیرا فیلم‌های اندیشمندانه تولید می‌کند. با نگاه جدید، تنوع گونه‌ها یکی از اهداف مرکز گسترش است. ما در بخش انیمیشن هم تاثیرگذار هستیم و این گونه سینمایی جایگاه اساسی در بخش حمایت مالی ما دارد. ورود به بازار جهانی از دیگر اهداف ماست.

فیلم تجربی به مرکز بازگشت

حمیدی مقدم ادامه داد: سومین اتصال مهم مرکز گسترش با جریان سینمای ایران، تولید فیلم‌های تجربی است که با فراز و فرود و رفت و برگشت مدیریتی دچار نقصان شده‌اند. امسال فیلم تجربی به مرکز برگردانده شد. در حالی که این فیلم‌ها خیلی حمایت نمی‌شوند، مرکز می‌خواهد این خلا را پر و هوای جدیدی را در سینمای داستانی ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد خانه‌های مستند در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از کارهای خوب ماست که مستندسازان توانستند جذب این خانه‌ها شوند. مرکز و ادارات کل استان قرار است دو بازوی این خانه‌ها شوند. اعتلای درگاه عرضه فیلم مستند با عنوان «سینماحقیقت» هم از مهمترین اهداف ماست. این جشنواره یکی از جشنواره‌های مهم کشور است.

حمیدی‌مقدم ادامه داد: با توجه به سیاست شفافیت، طراحی شیوه‌نامه حمایتی مرکز گسترش، اتفاق جدیدی است که در موسسه‌های تابعه دیگر هم می‌خواهد اجرا شود. از امروز شیوه‌های حمایت و تقسیم حمایت‌های مالی قابل رصد است و همه می‌توانند به این شیوه‌نامه دسترسی پیدا کنند، هر فرد فیلمنامه و طرح خود را می‌تواند ارایه و به صورت آنلاین آن را رصد کند و می‌تواند طرح‌های ارایه شده در طول سال را هم ببیند تا از ارایه طرح‌های تکراری جلوگیری شود. این شیوه‌نامه فعلا در حال تست است اما اگر پیشنهادی باشد حتما آن پیشنهادها را اعمال می‌کنیم.

در ادامه این نشست و در بخش پرسش و پاسخ‌ها وی گفت: ما اولویت های موضوعی داریم و می‌توانید این موضوعات را در شیوه‌نامه ببینید. قطعا نگاه به ارزش‌های اسلامی ایرانی برای ما مهم و در اولویت‌های اصلی است. در مرکز با انبوهی از طرح های تلویزیونی مواجهه می شویم اگر طرح های خوبی در حوزه مفاهیم دینی باشد استقبال می‌کنیم. اولویت‌ها در پنج بند است.

سرانجام «لاله» چه شد؟

حمیدی مقدم درباره پروژه «لاله» گفت: وضعیت لاله از سال ۹۷ با تصویب هیأت امنا، با تعیین مدیر پروژه و با حل اختلاف قرار شد تولید آن از سر گرفته شود و با توجه به اینکه یک سرمایه از دست رفته داشتیم باید در دوره جدید این سرمایه را احیا می کردیم در چنین استراتژی تولید لاله شروع شد و با برنامه‌ریزی در سال ۹۸ جلسات متعدد شکل گرفت، تولید جدید شاید هزینه‌ها را افزایش می‌داد اما دوباره یک تیم با تهیه‌کنندگی تورج منصوری به وجود آمد و چند روز پیش فیلمبرداری بخش‌های منقطع این پروژه، انجام شد و حالا در مرحله تدوین قرار دارد و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

حمیدی مقدم درباره اکران آثار مستند و انیمیشن ههم توضیح داد: با توجه به سختی و نوع بازخورد مخاطب در حوزه مستند، آزمون و خطاهایی می‌شود، ما از امسال بعد از جشنواره «سینماحقیقت» یک پاتوق فرهنگی و روز مستند را در چارسو شکل می‌دهیم که به نظرم می‌شود این فضا را گسترش داد. اکران کافی نیست و قرار گرفتن مخاطب در کنار حوزه مستند مهم است.

وی افزود: از امسال با هماهنگی و یک ارتباط ویژه یا تلویزیون، شاید به یک برنامه برسیم که نمایش فیلم‌های مستند به‌صورت جدی‌تر در تلویزیون دنبال شود. ورود مستندها در درگاه وی‌اودی هم از دیگر برنامه‌های ماست. مرکز گسترش در این بخش نقش حمایتی کند، در صورت ورود به وی‌اودی‌ها و تلویزیون‌ها، مستندها به برگشت سرمایه هم می‌رسند

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز مستند فیلم و مستند سینمای ایران اخبار سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکزملی مغز توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران ایجاد و راه اندازی می‌شود.

این مرکز با هدف توسعه کمی وکیفی پژوهش‌های بینرشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی درزمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث خود را در  مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران، طی می‌کند.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به‌صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی وآموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

مرکز ملی مغز ماهیت اصلی آن عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بینرشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی می‌باشد. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بینرشته‌ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از اُفت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

هم‌زمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال در سالمندی» نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال دیتا بانک جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویتدار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی؛ راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی