Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ حرکتی مانند پیاده روی اربعین ظرفیت جهانی سازی امام حسین (ع) را ندارد گفت: با پیاده روی اربعین مرز های جغرافیایی کم رنگ و مرزهای عقیدتی پر رنگ می شود و جغرافیای انسانی، شیعی و اسلامی اتفاق می افتد و اربعین کاملا در فضای ظهور اتفاق می افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین،  استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین و سابقه این رویداد اظهار داشت: از نظر تاریخی پیاده رفتن به زیارت در سیره ائمه بوده و امام حسن (ع) و امام سجاد (ع) پیاده به خانه خدا پیاده می رفتند و در خصوص پیاده روی اربعین نیز تا جایی که اطلاع دارم از زمان علما در نجف و مرحوم شیخ انصاری این پیاده روی انجام می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه شده و در روایات داریم که با پای پیاده و غبار آلود به زیارت امام حسین (ع) برویم در واقع این پیاده روی از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین از منظر فردی عنوان کرد: پیاده روی با پای پیاده یک نوع مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام حسینی یمین افزود: از نظر اجتماعی نیز تبادلات فرهنگی در پیاده روی اربعین بهتر اتفاق می افتد و نیز باعث اخوت اسلامی می شود.

وی با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین در بعد سیاسی تاکید کرد: امروز اربعین تبدیل به شعار شده و قدرت اسلام را نشان می دهد و در واقع دشمن هراس شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اربعین روی دشمن تاثیر دارد و ارتش بسیار بزرگی بنام اربعین نشان می دهد که هر جایی می تواند هدایت شود و اگر با اهداف امام حسین سازگار باشد می تواند به سمت قدس و یا عربستان و … هدایت شود گفت: اربعین با دخالت حداقلی دولت ها یک حالت اجتماعی و تبلور قدرت را نشان می دهد.

حجت الاسلام حسینی یمین در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت تمدن سازی اربعین اشاره و تاکید کرد: اربعین کاملا در فضای ظهور اتفاق می افتد و امام زمان (عج) که ظهور می کنند خود را فرزند کسی که عطشان به شهادت رسیده معرفی می کنند و اگر قرار باشد که مردم جهان به زبان خود این فرمایش امام زمان (عج) را بخوانند و بفهمند قاعدتا باید قبل از ظهور امام حسین (ع) را جهانی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ حرکتی مانند اربعین ظرفیت جهانی سازی امام حسین (ع) را ندارد اظهار داشت: پیاده روی در سطح میلیونی مانوری برای دوران ظهور است و اخوت اسلامی و فرهنگی که در آن فضا بوجود می آید جغرافیای سیاسی را از بین می برد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: با اربعین مرز های جغرافیایی کم رنگ و مرزهای عقیدتی پر رنگ می شود و در واقع عملا به سمت مرز های عقیدی حرکت می کنیم و جغرافیای انسانی، شیعی و اسلامی اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم گفت: صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل باغ غدیر اصفهان با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، رویداد گردهمایی و پیاده‌روی به مسافت یک کیلومتر با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

امیر سالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت آگاهی از اختلال طیف اوتیسم بین عموم مردم جامعه اظهار کرد: آمار جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که ابتلاء به اختلال طیف اوتیسم در سراسر دنیا روندی صعودی و افزایشی دارد و امکان دارد تا نیم قرن آینده با گسترش شدید این اختلال مواجه شویم که هنوز علت این بیماری آن طور که باید مشخص نیست و روش درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه علت و درمان مشخصی برای یک بیماری یا اختلال وجود نداشته باشد، افزایش آگاهی مردم نسبت به آن اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند، افزود: مردم باید آگاه باشند که اگر با شخص مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خانواده یا جامعه روبه‌رو شدند، چه رفتاری از خود بروز دهند و چگونه با این افراد تعامل داشته باشند، به همین سبب برنامه‌ای با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده است.

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم ادامه داد: با همکاری شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و به همت فعالان حوزه اختلال طیف اوتیسم برنامه گردهمایی و پیاده‌روی نمادین برای مبتلایان اختلال اوتیسم در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل درب اصلی باغ غدیر اصفهان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با لباس‌های هماهنگ مزین به شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» برنامه گردهمایی و پیاده‌روی را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: این برنامه با حضور ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، کشتی و دو و میدانی، متخصصان اختلال طیف اوتیسم، فعالان ورزشی، روان‌شناسان، تمام علاقه‌مندان به حیطه فرهنگ و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های این گردهمایی اضافه کرد: در حمایت از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، رویداد پیاده‌روی با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم که علاوه‌بر آن تیم حرفه‌ای ورزشی نیز حضور دارند و فاصله‌ای حدود یک تا سه کیلومتر را دوندگی می‌کنند.

کد خبر 749964

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند