Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حوزه راه به تصویب رسید که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص داده شده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حمیدرضا عدل ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان لرستان اظهار داشت: بعد از وقوع سیلی که اواخر سال گذشته و به ویژه در ابتدای سال اتفاق افتاد، رئیس جمهور دستور داد که از طرف سازمان برنامه و بودجه یک قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در وزارت کشور و با حضور مجموعه دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که تاکنون منجر به مصوبات مختلف دولت شده همه از ماده 12 و از سر جمع اعتبارات بودجه است و در سالی که با محدودیت‌های بودجه‌ای روبه‌رو هستیم داده شده است.

نوبخت: یک‌هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات مسکن به سیل‌‌زدگان لرستان اختصاص یافت‌سیل لرستان با‌ ویرانگری ‌همراه بود؛ از خسارت 8 هزار میلیارد تومانی فقط‌ یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافتجدیدترین جزئیات از خسارت‌های سیلاب در گیلان/ تخریب کامل 2 دهنه پل ارتباطی در شرق و غرب گیلان

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان برنامه و بودجه در مورد مباحث سیل عنوان کرد: تاکید شده در راستای کمک به سیل‌زدگان هیچ گونه مضایقه ای نداشته باشید.

وی بیان کرد: اعتباراتی که داریم 3 دسته‌اند، یکسری مواردی هست که به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان و سیل‌زدگان قرار گرفته که اگرچه اسم آن تسهیلات است اما هزینه‌های است باید در سال 98 یا در سال‌های آینده در بودجه ببینیم.

عدل تصریح کرد: تاکنون حدود 8 هزار میلیارد تسهیلات در بخش‌های مختلف به تصویب رسیده که در اختیار بخش‌های مختلف به ویژه بخش مسکن و کشاورزی قرار گرفته است و یک نوع دیگر از این‌ها کمک‌های بلاعوض است.

وی گفت:کمک‌های بلاعوض بیشتر در بخش مسکن و کشاورزی و یا در ابتدای سال برای مباحث فوری برای استانداری‌ها مطرح بود که پرداخت شد و تاکنون حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور بیان کرد: از این اعتبارات هزینه‌ای  بالغ بر 68 درصد آن در سطح کل کشور پرداخت شده است؛ بخش دیگر تملک است که ماهیت دارایی و سرمایه خواهد داشت که آن هم بالغ بر 5 هزار و 100 میلیارد تومان است که تاکنون 70 درصد آن پرداخت شده است.

وی خاطرنشانکرد:  خارج از اعتباراتی که در قالب تسهیلات است بالغ بر 10 هزار و 100 میلیارد تومان به تصویب هیئت وزیران رسیده و تاکنون نزدیک به 70 درصد آن در سطح کشور تخصیص و پرداخت شده است.

عدل اظهارداشت: در بحث زیر ساخت‌های بخش کشاورزی  نیزابتدای هفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد وزارت کشور که در سازمان باید بررسی می‌شد، بررسی و برای هیئت وزیران ارسال شد که به نظر می‌رسد فردا یا اوایل هفته آینده حدود هزار میلیارد تومان دیگر در 3بخش زیر ساخت‌های کشاورزی که عمدتا مربوط به بخش  کشاورزی است و بخش‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هم به تصویب برسد.

وی افزود: حدود 11 هزار میلیارد تومان به هیئت وزیران تقدیم شده و ان‌شاءالله به تصویب رسیده است. در بخش کمک‌های بلاعوض و تملک در بخش کشاورزی نیز تاکنون حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان به تصویب هیئت وزیران رسیده که 50 درصد آن تخصیص داده شده است.

معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه در استان لرستان کار مقداری با کندی پیش رفته است، افزود: ماهیت کار بخش کشاورزی و برآوردها بسیار سخت بوده است، بنابراین برای اینکه اول مشخص شود این کمک‌ها واقعا به افرادی که ذی حق هستند می‌رسد سامانه سجاد طراحی شد، که قرار شد این‌ها در این سامانه تمام اطلاعات درج شود.

وی عنوان کرد: برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که اولویت اول دولت در اسکان سیل‌زدگان بود بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان تصویب رسید که تاکنون 92 درصد از کل اعتبارات چه در بخش تملک و بخش هزینه‌ای پرداخت شده است.

عدل با اشاره به مباحث در حوزه راه و ترابری افزود: برای این حوزه هزار و 500 میلیارد تومان به تصویب رسیده که تاکنون 80 درصد آن تخصیص داده شده که از این میزان سهم بسیار خوبی برای استان لرستان دیده شده است.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است.

به گزارش تسنیم، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است، اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر