Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی یوسفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اینکه شیر و نان از موضوعات اصلی در سلامت امنیت غذایی است ، گفت:در کمیته سلامت و امنیت استان سند ساماندهی امنیت غذایی شیر و محصولات لبنی به تصویب رسیده است ودر این خصوص سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی باید وظایف خود را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی در خصوص وضعیت نان نیز گفت: اقدامات ابتدایی در جهت مصوب کردن ساماندهی پخت و عرضه نان در استان نیز انجام‌شده و در حال گذراندن فرآیند تصویب در کمیته امنیت غذایی استان است.

او با اشاره به وجود پراکندگی قانونی جهت بررسی و پیگیری وضعیت غذا در کشور، افزود: بررسی‌ها و نظارت‌های مورد نیاز در این بخش برعهده مردم و نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وضعیت مراکز و کارگاه‌های تولیدی غذایی در استان را نامناسب اعلام کرد و افزود: باید چرخه تولید صنعتی در استان نهادینه شود تا محصولاتی غذایی از مراحل اولیه تولید تا زمان مصرف تمام فرایند نظارت را طی کرده باشد.

او با تأکید بر لزوم استفاده از صنایع تبدیلی در استان گفت: وجود دامداری‌ها و دام‌پروری‌ها در خراسان شمالی زمینه‌ای برای ایجاد و استفاده کامل از ظرفیت مراکز تبدیلی لبنیاتی است، اما تاکنون بهره‌وری لازم از این مجموعه‌ها انجام نشده است.

یوسفی با تأکید بر عرضه و فروش شیر و محصولات لبنی شناسنامه دار در استان گفت: باید مراکز معتبر و مجوز دار مختص فروش این محصولات وجود داشته باشد تا سایر مشاغل اجازه عرضه و فروش شیر و محصولات لبنی فله را نداشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فرهنگ سازی و آگاهی مردم در موضوع سلامت امنیت غذایی را مهم عنوان کرد و افزود:رسانه‌ها و مجموعه‌های مرتبط با مردم باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص اهمیت این موضوع را داشته باشند.

۲۴ مهرماه برابر با ۱۶ اکتبر به نام روز جهانی غذا نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/د

ساماندهی فرایند امنیت غذایی شیر در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی معاونت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری