Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:44:25 GMT

ماموریت های تازه آقای مدیرعامل

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۵۸۴

ماموریت های تازه آقای مدیرعامل

نخستین نشست خبری مدیرعامل جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیش از هرچیز از تحولاتی مهم در ساختار فعالیت ها و حماست های این نهاد تاثیرگذار عرصه سینما خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» یکی از مراکز زیرمجموعه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بار بخش مهمی از اهداف این سازمان در حوزه تولید و حمایت از آثار سینمایی را به دوش می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به تازگی و پس از تثبیت مدیریت «حسین انتظامی» در سازمان سینمایی، این سازمان شاهد تغییر و تحولاتی در عرصه مدیریت نهادهای تابعه بوده است که از جمله ان ها جابجا شدن «سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد» از مدیرعاملی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود. همزمان با این جابجایی، انتظامی، «محمد حمیدی مقدم» را به عنوان مدیر عامل جدید مرکز گسترش انتخاب کرد.



اکنون که حدود دو ماه از حضور حمیدی مقدم می گذرد، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ مهرماه نخستین نشست خبری این مدیر سینمایی در محل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.


تحولات دو ماهه گذشته سازمان سینمایی و شرح وظایف اعلام شده برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نشان از ارتقای جایگاه این زیر مجموعه سازمان سینمایی دارد. موضوعی که حمیدی مقدم در ابتدای نشست خبری خود بر آن تاکید کرد: مرکز گسترش سینمای مستند امروز جایگاهی ویژه در نقشه سینمای ایران دارد.


وی پیشرفت تکنولوژی های مرتبط با سینما را که منجر به ایجاد تحولات جدی در این حوزه شده را از مهمترین دلایل جایگاه تعیین کننده مرکز گسترش دانست و گفت: امروز تولید یک مستند و انتشار آن برای مخاطبان جامعه بسیار ساده شده، به طوری که هر روز شاهد تعداد زیادی فیلم هستیم که در فضای مجازی منتشر می شوند و تماشاگران بسیاری را جذب خود می کنند. به همین خاطر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با درک اهمیت این موضوع، در تلاش برای تعریف ماموریت های تازه متناسب با این شرایط جدید است.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی چنان که از نامش پیداست قرار است بر توسعه ایده های مرتبط با سینمای مستند و همچنین سینمای تجربی تمرکز کند. بنابراین طبیعی است که ماموریت های تازه مرکز نیز مرتبط با این حوزه ها تعریف شود. حمیدی مقدم با تقسیم بندی محور سخنان خود به پنج بخش، در ابتدا به بخش مستند پرداخت.


وی با اشاره به این که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پایگاه اصلی و پایلوت تولید و حمایت از مستند در فضای فرهنگی کشور و در میان فعالان عرصه سینماست، گفت: هدف ما در دور تازه فعالیت مرکز گسترش به تلاش برای تنوع بخشی به مستندهای تولیدی و مورد حمایت اختصاص می یابد.



حمیدی مقدم افزود: امروز تنوع ژانر در سینمای مستند ما مغفول مانده است. مثلا فیلمسازان ما کمتر به سمت ساخت مستندهای علمی و ورزشی می روند که این نقیصه باید جبران شود تا شاهد تحرک بیشتر در میان مستندسازان باشیم.


جایگاه انیمیشن، دومین محور سخنان حمیدی مقدم بود. ساخت انیمیشن و نهاد حمایت کننده از آن در ایران در سال های گذشته همواره با ابهاماتی روبرو بوده، به طوری که نهادهای متعددی داعیه حمایت از سینمای انیمیشن را دارند اما در عمل انیمیشن سازان  همواره از کمبود حمایت ها گله دارند. مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اما در این باره گفت این مرکز در سال های گذشته با وجود فراز و فرودهای متعدد، همواره کوشیده حمایت خود را از انیمیشن های کوتاه و تجربی حفظ کند.



وی با تاکید بر اهمیت انیمیشن در ساختار هنر- صنعت سینمای امروز، ورود به بازارهای جهانی انیمیشن، زمینه سازی برای  همکاری با مجموعه های خارجی در زمینه تولید و انتشار آثار و همچنین تلاش برای حرکت به سوی تولید انیمیشن های بلند را به عنوان اهداف تازه نهاد متبوع خود توصیف کرد.

 

تاکنون درباره دو گونه مهم سینمایی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وظایفی در قبال آن ها دارد، سخن گفته شد. اما سینمای تجربی، به عنوان بخش سوم، بیش از دو گونه قبلی با هویت مرکز گسترش گره خورده است. سینمای تجربی از آن جا که نسبت به سایر گونه های سینمایی ساختار و اهدافی متفاوت دارد، معمولا در در دوره های مختلف مدیریتی با برخوردهای صفر و صدی مواجه می شود. مثلا در یک دوره چنان مورد اقبال یک مدیر سینمایی قرار می گیرد که به عرش می رود و تجلیل می شود و در دوره ای دیگر، از آن تنها به عنوان آزمایشگاهی برای فیلم سازی در سایر حوزه ها نام برده می شود. نکته ای که محمد حمید مقدم وقتی سخنانش به موضوع سینمای تجربی رسید، بر آن صحه گذاشت و گفت: حضور و حمایت از سینمای تجربی در مرکز گسترش فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده و این گونه سینمایی بارها از این مرکز رفته و به آن بازگشته است.

 

وی اما شرایط جدید را این گونه توصیف کرد: براساس دیدگاه رئیس سازمان سینمایی، فیلم تجربی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بازگشته و این مرکز خلا موجود میان نهادهای سینمایی برای حمایت از تجربه گراها را جبران می کند.


 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد شیراز سازمان سینمایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد