Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@10:01:54 GMT

رکورد سقوط در بورس شکست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۰۹۳

صراط:

بازارهای مالی در آستانه تعطیلات اربعین، همگی تحت تأثیر ریزش شدید شاخص بورس، وضعیتی مبهم را پشت سر گذاشتند.

اخبار مهم

به گزارش فارس مهم‌ترین اخبار امروز به حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی تلفن همراه برای مسافران، حرکت نفت‌کش سابیتی به طرف آب‌های خلیج فارس، پیش‌بینی منفی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران در سال 2019، افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل بدبینی به نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین و برنامه وزارت صمت برای تبدیل 10 میلیارد دلار واردات به تولید اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس رکورددار سقوط

در معاملات امروز بازار، شاخص کل رکورد ریزش خود را شکست و یک تنه حدود 11 هزار واحد از ارزش خود را از دست داد که این عدد معادل 3 درصد افت بود. با وجود افت 5 درصدی اغلب نمادها در معاملات امروز، ارزش معاملات تغییر چندانی به خود ندید و حدود همان 2 هزار میلیارد تومان روز قبل باقی ماند، بیشترین حجم معاملات در اختیار وتجارت بود و فشار فروش در اکثر گروه‌ها به جز گروه پالایشی قابل مشاهده بود. از همان ابتدای صبح جو سنگین فروش بر بازار حاکم شد و صفوف میلیونی فروش به حداکثر خود رسید؛ البته در نیمه دوم بازار شاهد جمع‌آوری بسیاری از این صفوف و افزایش حجم معاملات بودیم، اتفاقی که می‌تواند از فشار عرضه‌ها در روزهای بعد بکاهد اما دلیل کافی برای برگشت بازار محسوب نمی‌شود.

در معاملات امروز گروه فولادی قیمت سهام فولاد مبارکه به زیر 450 تومان رسید، این در حالی است که وضعیت زیرمجموعه‌های این شرکت در گزارش‌های اعلامی آن‌ها همچنان مناسب بوده و امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پژوهش و فناوری ریاست جمهوری و یکی از این شرکت‌ها برای داخلی سازی یک محصول مورد استفاده در صنعت فولاد بسته شد. در ذوب‌آهن فشار فروش‌ها همچنان به قوت خود باقی است و این نماد، معاملات 140 میلیونی به خود دید. وتوکا، فاسمین، فلوله و فنوال از دیگر نمادهای پر عرضه امروز گروه فلزات اساسی بودند.

در گروه بانکی، تأیید خبر افزایش سرمایه بانک ملت از تجدید ارزیابی هم نتوانست مانع از حضور پرقدرت فروشندگان در این نماد شود و قیمت سهام وبملت با 3 درصد افت مواجه شد، در سایر بانکی‌ها وضعیت وخیم‌تر دنبال شد و اغلب آن‌ها با 5 درصد منفی، کار خود را به پایان رساندند.

در گروه پالایشی تقاضا بالاتر از سایر گروه‌ها بود و صف فروش شپنا در چند مرحله جمع‌آوری شد اما در این گروه نیز بازدهی مثبتی به چشم نمی‌خورد. از دید فعالان بازار، این شوک ناشی از ترس اغلب اشخاص حقیقی بازار از پایان یافتن دوره طلایی بورس است و بسیاری از فعالان به دلیل عدم گرفتار شدن در تجربه مهر ماه سال قبل، ترجیح می‌دهند سودهای خود را شناسایی کرده و از بازار خارج شوند. اما در طرف دیگر عده‌ای با طبیعی قلمداد کردن این اتفاقات معتقدند اصلاح چند روزه بازار کاملاً قابل پیش‌بینی بود و باید در این روزها نگاه‌ها به سمت نمادهایی جلب شود که حتی در بدترین اوضاع روانی بورس نیز، استقامت بیشتری از خود نشان می‌دهند، فلذا این ریزش چندان پایدار نبوده و در هفته آتی می‌توان به برگشت قیمتی برخی نمادهایی که سود مناسبی در دل خود دارند امیدوار بود.

روزهای آرام طلا و ارز

در بازار ارز حتی افزایش تقاضای ناشی از سفرهای اربعین نیز تأثیری بر قیمت‌ها بر جای نگذاشت و هر دلار آمریکا در قیمت 11 هزار و 420 تومانی قبلی خود باقی ماند. یورو 12 هزار و 600 تومان معامله شد و دینار عراق نیز در محدوده 10 هزار تومانی نوسان کرد.

در بازار سکه و طلا، هر سکه طلا به زیر 4 میلیون تومان رسید و در قیمت 3 میلیون و 970 هزار تومانی معامله شد. بر همین اساس هر گرم طلای 18 عیار نیز قیمت 406 هزار تومانی به خود دید. نیم‌سکه 2 میلیون و 37 هزار تومان و ربع‌سکه یک میلیون و 231 هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

از دید برخی فعالان بازار، مقایسه قیمت سکه و قیمت جهانی طلا نشان‌دهنده حباب منفی این کالا در داخل کشور است و این احتمال وجود دارد که با افزایش این شکاف، تقاضا در بازار طلا نسبت به قبل افزایش یابد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رکوردشکنی بورس نرخ بورس کاهش قیمت بورس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟