Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@06:14:17 GMT

اتهام‌زنی‌های رئیس سابق سیا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۹۹۹

آفتاب‌‌نیوز :

پترائوس در این گفت‌وگو که سه‌شنبه‌شب به‌وقت تهران در وبگاه انگلیسی شبکه خبری العربیه منتشر شده است ادعا کرد: «ایران در شرایط سختی به سر می‌برد ... و با هر اقدام بیشتری که آنها انجام دهند تحریم‌های سخت‌تری وضع می‌شود ... من فکر می‌کنم ایران می‌داند که باید به میز مذاکره بازگردد.»

وی در این مصاحبه با طرح این ادعا که هرگز به ایران اعتماد نکرده و وجود سازوکارهای راستی‌آزمایی رفتار ایران ضروری است، می‌افزاید: «فکر می‌کنم ایالات متحده نیز می‌داند که پاپس کشیدن [از افزایش تنش‌ها با ایران] احتمالا بهتر از ادامه افزایش تنش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی که در سال‌های 2007 و 2008 فرمانده نیروهای اشغال‌گر آمریکایی در عراق بود اضافه کرد: «من هرگز به ایران اعتماد نکرده‌ام ... من آن موقع که در عراق صدها نفر از سربازانمان با سلاح‌هایی که ایران برای شبه‌نظامیان عراقی فراهم کرده بود، فرمانده بودم. ایران بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.»

پترائوس در ادامه سخنان ضدایرانی خود با تاکید بر اینکه مساله اعتماد به ایران مطرح نیست ادعا کرد: «مساله این است که باید سازوکارهای راستی‌آزمایی کاملا دقیقی وجود داشته باشد.»

رئیس سابق سیا ضمن اذعان به اینکه ایران به توافق هسته‌ای با 1+5 پایبند بود ادعا کرد که با این حال ایران حاضر نشد «فعالیت‌های شرورانه» خود را در خارج از این کشور متوقف کند. «در همین حال، ایران اقدامات بسیار شرورانه‌ای با حمایت از شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان انجام می‌داد و همچنین به تست موشک ادامه می‌داد که این کشور را قادر ساخت توانمندی که در حمله به عربستان سعودی دیده شد، تولید کند.»

اشاره پترائوس به حمله تلافی‌جویانه اخیر ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو است که ایران بارها دست داشتن خود در این حملات را رد کرده است.

اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی ادامه دارد که این کشور با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، دست به تشدید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران زده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پترائوس ارتش یمن رئیس سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!

 یوسف اسحاق، خاخام اعظم یهودیان سفاردی در رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آنچه این رژیم را از دست موشک‌های ایران و راکت‌هایی که از نوار غزه و لبنان پرتاب شد نجات داد، ارتش نبود، بلکه خاخام‌های تورات بودند.

براساس گزارش القدس العربی، وب سایت واللا در این خصوص گفت: این سخنان در یک سخنرانی در جریان درس هفتگی خاخام یوسف اسحاق در قدس اشغالی در شامگاه شنبه بیان شد.

خاخام اعظم در ادامه ادعا‌های خود گفت: ۱۳۰۰۰ موشک به کشور از جمله از ایران پرتاب شد. چه معجزات و شگفتی‌هایی برای ما پیش آمده؟ چرا تشکر از رئیس ستاد، ما به لطف خوانندگان تورات و به لطف مدارس دینی با این موشک‌ها مقابله کردیم.

یوسف اسحاق ادعا کرد: زمانی که دشمنان ما در جنوب و شمال به ما حمله کردند، از تمام این جنگ جان سالم به در بردیم. با تشکر از چه کسی؟ به لطف دانش آموزان یشیوا و خاخام‌های تورات، آنها از همه سربازان و همه مردم اسرائیل محافظت می‌کنند.

 بیش از یک ماه پیش، خاخام اعظم یهودیان سفاردی هنگامی که درباره بحران سربازی حریدیم (یهودیان فوق ارتدکس) و دانش آموزان مدارس مذهبی صحبت کرد، سر و صدایی به پا شد.

اودر آن زمان گفت: اگر ما را مجبور به سربازی کنند، همه به خارج از کشور می‌رویم. بلیط میخریم و میرویم سکولار‌ها باید بفهمند که بدون تورات هیچ موفقیتی برای ارتش وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • درخشش استقلالی سابق در هوادار ادامه دارد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان