Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید پترائوس در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت هرگز به ایران اعتماد نداشته است.

به گزارش مشرق، «دیوید پترائوس»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سعودی العربیه، ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آیا ایران مهمترین تهدید برای منافع آمریکا در غرب آسیا است؟

وی در این گفت‌وگو که سه‌شنبه‌شب به‌وقت تهران در وبگاه انگلیسی شبکه خبری العربیه منتشر شده است ادعا کرد: «ایران در شرایط سختی به سر می‌برد ... و با هر اقدام بیشتری که آنها انجام دهند تحریم‌های سخت‌تری وضع می‌شود ... من فکر می‌کنم ایران می‌داند که باید به میز مذاکره بازگردد.»

وی در این مصاحبه با طرح این ادعا که هرگز به ایران اعتماد نکرده و وجود سازوکارهای راستی‌آزمایی رفتار ایران ضروری است، می‌افزاید: «فکر می‌کنم ایالات متحده نیز می‌داند که پاپس کشیدن [از افزایش تنش‌ها با ایران] احتمالا بهتر از ادامه افزایش تنش است.»

وی که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ فرمانده نیروهای اشغال‌گر آمریکایی در عراق بود اضافه کرد: «من هرگز به ایران اعتماد نکرده‌ام ... من آن موقع که در عراق صدها نفر از سربازانمان با سلاح‌هایی که ایران برای شبه‌نظامیان عراقی فراهم کرده بود، فرمانده بودم. ایران بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.»

پترائوس در ادامه سخنان ضدایرانی خود با تاکید بر اینکه مساله اعتماد به ایران مطرح نیست ادعا کرد: «مساله این است که باید سازوکارهای راستی‌آزمایی کاملا دقیقی وجود داشته باشد.» 

رئیس سابق سیا ضمن اذعان به اینکه ایران به توافق هسته‌ای با ۱+۵ پایبند بود ادعا کرد که با این حال ایران حاضر نشد «فعالیت‌های شرورانه» خود را در خارج از این کشور متوقف کند. «در همین حال، ایران اقدامات بسیار شرورانه‌ای با حمایت از شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان انجام می‌داد و همچنین به تست موشک ادامه می‌داد که این کشور را قادر ساخت توانمندی که در حمله به عربستان سعودی دیده شد، تولید کند.» 

اشاره پترائوس به حمله تلافی‌جویانه اخیر ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو است که ایران بارها دست داشتن خود در این حملات را رد کرده است.

اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی ادامه دارد که این کشور با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، دست به تشدید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران زده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن آمریکا سازمان سیا ایران ژنرال سیا ارتش یمن تروریسم عربستان سعودی توافق هسته ای یمن جمهوری اسلامی ایران توافق هسته ای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا عراق پترائوس شورای امنیت سازمان ملل لبنان ایالات متحده شبکه سعودی سوریه موشک دیوید پترائوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟