Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:52:03 GMT

سلامت مردم خط قرمز استاندارد است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۶۲۷۱

سلامت مردم خط قرمز استاندارد است

 به گزارش ایرنا، "علیرضا خاکی فیروز" روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی استاندارد در جمع مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سلامت مردم از  اصول اطمینان بخش جامعه و اولویتهای مهم نظام و دولت است که نباید به خاطر تحریمها و کاهش واردات و سایر مشکلات در معرض خطر قرار گیرد. 

وی استاندارد را روح تفکر متعالی و مدار دکترین انسانیت، اخلاق و تجلی ذات خداوندی در قلب انسان تعریف کرد و افزود: رعایت این اصول ضامن امنیت و آرامش پایدار و مورد تأکید نظام و دولت است و همه باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی و انسانی در نشر این فرهنگ تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مرکز ملی تأیید صلاحیت استاندارد ایران اضافه کرد: اگر انسانیت و اخلاق در زندگی روزمره رعایت شود، هیچگاه آرامش و آسایش ما به هم نخواهد خورد و هرجایی که آرامش و آسایش از دست رفت، بدانید در جایی استاندارد رعایت نشده است لذا هرجامعه ای که تفکر متعالی برای خدمت به انسانها داشته باشد مطمئن باشید که آسایش و آرامش در آن جامعه نهادینه می شود و این امر بر پویایی عمومی بویژه اقتصادی تأثیری عمیق و بالنده دارد. 

  وی در بخش دیگری از سخنان خود، جزیره کیش را منطقهای پویا و برخوردار از ظرفیتها و قابلیتهای برجسته دانست و افزود: این جزیره به رغم جغرافیای کوچک از ظرفیتها و توانمندیهای بالایی برخورد دارد است و در رعایت اصول استاندارد از جمله مناطق پیشتاز کشور است. 

  رییس مرکز ملی تایید صلاحیت  استاندارد ایران در پایان ضمن تقدیر از مدیریت منطقه آزاد  کیش و فعالیتهای این منطقه در  رعایت اصول و مقررات استاندارد ملی، آمادگی این سازمان را برای ارائه خدمات سریع  به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش اعلام کرد.

آیین گرامیداشت هفته استاندارد با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل­ سازمان منطقه آزاد­کیش، ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، علیرضا خاکی­ فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولان و پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه، امروز در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار  و در خصوص مسائل پیرامون استاندارد سازی حوزه های مختلف کیش گفتگو شد.

در باره مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

نظام تائید صلاحیت ایران (Iran Accreditation System ) در سال ۱۳۷۵ با هدف

تعاملات بین المللی و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه رقابت های تجاری- بازرگانی در سطح ملی و بین المللی، دولت جمهوری اسلامی ایران و باتوجه ضرورت ایجاد یک نظام مستقل و بی طرف برای ارائه خدمات تائید صلاحیت به موجب مصوبات نود و دومین و نود و سومین اجلاس شورای عالی استاندارد  تأسیس شد.

نظام تائید صلاحیت  استاندارد ایران در هفدهمین اجلاس مشترک IAF و ILAC  درسال ۱۳۸۲ برابر با سپتامبر۲۰۰۳(در براتیسلاوا اسلواکی)، یادداشت تفاهمی را با مجمع بین المللی نهادهای تائید صلاحیت ( IAF) امضا کرد و به عضویت این مجمع درآمد.
همچنین در سال ۱۳۸۴ نظام تائیدصلاحیت ایران به عضویت مجامع بین المللی PAC  و ILAC درآمد و اعتبار بین المللی نظام تائید صلاحیت  استاندارد ایران در مجامع مذکور منوط به امضای موافقتنامه  شناسایی چندجانبه  MLA وMRA  گردید.
ساختار نظام تائید صلاحیت ایران پیرو تصویب نامه شماره ۱۰۹۱۲۴/ ت ۴۳۱۸۰ ک مورخ ۱۸/۰۵/۱۳۸۸ کمیسیون امور زیر بنائی دولت موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و آئین نامه اجرائی ماده ۳۳ با توجه به استانداردها و ضوابط بین المللی بازنگری و اصلاح گردید و در سال ۱۳۸۹ به مرکز ملی تائید صلاحیت استاندارد ایران(NACI) Center of Iran National Accreditation  تغییر نام یافت. در همین راستا  در سال ۱۳۹۱ این مرکز مطابق با ماده ۷ آئین نامه فوقق الذکر در چارت سازمانی سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرکزی مستقل و زیر نظر مستقیم رئیس سازمان قرار گرفت.
مطابق با ماده  ۸ و ماده ۹ طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مجلس شورای اسلامی، نهاد اعتباردهی موظف به تأیید صلاحیت مؤسسات ارزیابی انطباق است و فعالیت‌های اعتباربخشی در «مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران» انجام می‌پذیرد که رئیس آن به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورای‌عالی استاندارد و با حکم رئیس سازمان برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند