Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@06:30:49 GMT

کاهش‌قیمت گوشت ادامه‎دارخواهدبود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۵۸۳

در چند ماه گذشته شاهد کاهش قیمت گوشت بوده ایم و در این خصوص با کارشناسان اقتصادی گفتگو‌ای داشته ایم تا در مورد آینده قیمت گوشت اطلاعاتی به دست آوریم. ناطقان: سید احمد مقدسی از کاهش ۳۰ هزارتومانی قیمت گوشت گوساله طی ماه‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله از حدود ۱۱۵ هزارتومان به حدود ۸۵ هزارتومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط تولید و انباشت دام سنگین در کشور، پیش بینی می‌کنیم روند کاهش قیمت ادامه یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم گوشت گوساله ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان است، ادامه داد: قیمت دام زنده نیز کاهش زیادی داشته و طی روز‌های اخیر مجددا حدود ۵ هزارتومان ارزان شده است؛ به عبارتی قیمت دام زنده تا خردادماه ۳۹ هزارتومان در هر کیلو بود که هم اکنون به کمتر از ۲۸ هزارتومان رسیده و در برخی نقاط کشور نیز بین ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان عرضه می‌شود.

مقدسی انباشت دام و عدم خرید و تقاضا برای آن را از دلایل این کاهش قیمت اعلام و اضافه کرد: چند ماه قبل حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک و نزدیک به ۶۰ هزار راس دام سنگین در کشور انباشت شده بود که طی این مدت نه تنها از تعداد آن‌ها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است.

وی گفت: درخواست ما از دولت این است که یا جلوی واردات را بگیرد یا اجازه صادرات بدهد.

مقدسی درباره طرح عرضه مستقیم گوشت به بازار توسط تولیدکنندگان نیز افزود:فعلا پیگیری‌های ما در این زمینه به نتیجه نرسیده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش قیمت ، گوشت ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت گوشت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارندگی ها و سردشدن هوا پیش بینی می شود که برداشت برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت آغاز شود.

او سطح باغات چای کشور را ۲۰ تا ۲۲ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد که از این میزان حدود ۳۰ هزارتن چای خشک استحصال شود.

حسنی قیمت مصوب هرکیلو برگ سبز درجه یک را ۱۸ هزارتومان  و برگ سبز درجه دو ۱۵ هزارتومان اعلام کرد.

مدیراجرای سندیکای چای با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با احتساب تولید داخل وکسر صادرات، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته