Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:02:03 GMT

اسپیس ایکس ۳۰ هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۹۸۴

اسپیس ایکس ۳۰ هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،  به نظر می رسد شبکه ماهواره های اسپیس ایکس برای تامین اینترنت بزرگتر از تصورات اولیه باشد. این شرکت از اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) درخواست کرده تا ۳۰ هزار ماهواره استارلینک دیگر را به فضا ارسال کند.

اسپیس ایکس هنگام آغاز پروژه استارلینک اعلام کرده بود این شبکه  شامل ۱۲ هزار ماهواره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ITU و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تاکنون درخواست شرکت برای ارسال ۱۲هزار ماهواره به مدار زمین را تایید کرده اند. اما اکنون شرکت تقاضای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر به فضا را دارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در کل ۲۰ فایل در ITU ثبت کرده که هرکدام از آنها مربوط به اجازه ارسال ۱۵۰۰ ماهواره به نقط مختلف مدار زمین است.

اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره ها را در ارتفاع ۲۰۴ تا ۳۶۰ مایلی زمین قرار دهد.  اما کارشناسان اشاره می کنند این اقدام نگرانی هایی را ایجاد می کند.  به گفته راجر تامسون از شرکت Aerospace Corporationهرچند این ارتفاع از مدار زمین در حال حاضر تمیزترین منطقه فضایی به حساب می آید، اما قرار است فضاپیماهای سرنشین دار از جمله ایستگاه فضایی بین المللی در این منطقه پرواز کنند.

البته باید خاطر نشان کرد درخواست برای ارسال ۳۰هزار ماهواره به مدار زمین به معنای آن نیست که کل ۴۲ هزار ماهواره به فضا ارسال می شوند. زیرا این درخواست ها هنوز تایید نشده اند.

کد خبر 4748398 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی شرکت اسپیس ایکس نوآوری ماهواره اینترنت اربعین 98 نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو تحقیقات علمی امنیت اطلاعات جایزه نوبل شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضانوردان گوگل محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،ایلان ماسک اعلام کرده که برای مقابله مشکل بات‌ها و کاهش اسپم در پلتفرم ایکس، قصد دارد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک کنند، هزینه‌ای دریافت کند، هرچند هنوز میزان پول و زمان اجرایی شدن این کار را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم