Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:32:06 GMT

توسعه خوشه‌ای ۹ صنعت در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۰۵۹

توسعه خوشه‌ای ۹ صنعت در زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: ۹ صنعت در استان زنجان به‌عنوان صنایع دارای ظرفیت توسعه خوشه‌ای تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، ایرج احمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های خوشه‌ای در جوامع امروزی امری مرسوم و مطلوب است و استقبال از این موضوع توسط کشورهای مختلف بیانگر اهمیت آن است و هند یکی از کشورهای پیشرو در توسعه فعالیت‌های خوشه‌ای در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در کشور ما نیز طی چند سال اخیر توسعه فعالیت‌های خوشه‌ای آغاز شده و در سال ۹۰ طبق نقشه فراگیری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ صنعت در استان زنجان به عنوان صنایع دارای ظرفیت توسعه خوشه‌ای تعریف شد، افزود: صنایع روی، فرش، کفش هیدج، چاقو، مس، ملیله، کشمش و توریسم ظرفیت‌های خوشه‌ای استان است و در حال حاضر نقشه فراگیر توسعه خوشه‌های صنعتی استان در حال به‌روزرسانی است.

احمدی با اشاره به فعالیت خوشه فرش زنجان، تصریح کرد: این صنعت که بیش از ۴۰ هزار بافنده داشت با همکاری ذی‌نفعان و نیز تعاونی‌های بافندگان فرش به نتایج مطلوبی دست یافت. خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این خوشه عملیاتی و موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر نیز ذی‌نفعان فرش فعالیت مطلوبی در استان دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در رابطه با خوشه کفش هیدج، یادآور شد: این خوشه یکی از خوشه‌های موفق کشور است که به علت موفقیت آن نخستین سایت تخصصی کارگاهی ایجاد و در حال حاضر سالانه ۹ میلیون جفت کفش توسط صنعتگران این شهر تولید می‌شود که امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری و کیفیت ضروری است؛ فعالان این عرصه نسبت به به‌روز رسانی ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی جدید اقدام کنند، خاطرنشان کرد: عامل توسعه خوشه وظیفه دارد، با تیم‌سازی مناسب و استفاده از ظرفیت نخبگان نسبت به حساس‌سازی ذی‌نفعان اقدام و با ترمیم نقاط ضعف، برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در این زمینه را به سرانجام برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان خوشه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی