Web Analytics Made Easy - Statcounter

این حادثه دوشنبه گذشته رخ داد اما رسانه‌های دولتی روسیه روز چهارشنبه آن را فاش کردند و اعلام شد: ماموران امنیتی سه دیپلمات ارشد آمریکایی شامل «کورتیس» وابسته نظامی نیروی دریایی، «آریولا» دبیر و «دان» وابسته نظامی سفارت آمریکا در مسکو را از قطار نونوکسا- سورودوینسک در استان آرخانگلسک بیرون کشیده و اجازه ادامه سفر به آنها را ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبرها هیچ اشاره‌ای به نام کوچک دیپلمات‌های آمریکایی نشده است.

ایگور اولوف استاندار استان آرخانگلسک از اظهار نظر در مورد اخراج سه دیپلمات آمریکایی خودداری کرده است و حتی خبری نیز از بازداشت احتمالی آنان در دست نیست چرا که آنها با تلاش خود برای رفتن به منطقه ممنوعه، قوانین روسیه را نقض کرده‌اند.

روستای نونوکسا در 40 کیلومتری شهر سورودوینسک استان آرخانگلست قرار گرفته و در نزدیکی آن میدان نظامی نیروی دریایی روسیه قرار دارد که در آن بعضا آزمایش‌های حساس و فوق امنیتی صورت می‌گیرد.

دیپلمات‌های آمریکایی به وزارت دفاع روسیه گفته بودند که اگر چه می‌خواهند به استان آرخانگلست بروند اما قصدی برای سفر به شهر سورودوینسک ندارند.

17 مرداد ماه امسال در هنگام آزمایش موتور موشک در میدان نظامی نیروی دریایی روسیه در نونوکسا انفجاری رخ داد که طی آن پنج تن از کارکنان شرکت روس اتم کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

بسیاری از رسانه‌ها در غرب با پوشش گسترده این حادثه، خبر از فاجعه اتمی دیگری همچون چرنوبیل در روسیه دادند چرا که گزارش شده بود برای لحظاتی ابرهای رادیواکتیویته در محل بوجود آمده است.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ساعاتی پیش به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه و بدون ذکر نام وی اعلام کرد: به نظر می‌رسد دیپلمات‌های آمریکایی راه خود را گم کرده بودند؛ ما آماده‌ایم به کارکنان سفارت آمریکا در مسکو نقشه جغرافیای روسیه را هدیه دهیم.
«ربکا روز» سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو نیز مدعی شده است که پیشتر سفر سه دیپلمات آمریکایی به استان آرخانگلسک اعلام شده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده در برخی رسانه‌ها، سه دیپلمات آمریکایی ساعت 18 روز 14 اکتبر در ایستگاه قطار سورودوینسک در هنگام بازبینی مدارک متوقف شدند چرا که برای پلیس آشکار شد که آنها بدون مجوز قصد رفتن به میدان نظامی را دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در مورد موضوعات روز خاورمیانه با تاکید بر وضعیت منطقه درگیری [رژیم] اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه این وزاتخانه همچنین آمده است: در عین حال، مسکو و پکن از تعهد مصمم خود برای هماهنگی نزدیک تلاش‌های مشترک در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در خاورمیانه و قاره آفریقا اطمینان حاصل کردند.

بر اساس گزارش مذکور، این دیدار در حاشیه رایزنی نمایندگان و معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» و فرستادگان ویژه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!