Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کمیته وی جزییات مکتوب گفتگوها با شاهدان در تحقیقات استیضاح ترامپ را منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در نامه‌ای برای رئیس دموکرات این مجلس گفته است که جزییات این مصاحبه‌ها منتشر می‌شود، ممکن است در آینده برخی از آنها ویرایش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی جمهوری‌خواهان از اینکه به این جزییات دسترسی ندارند شکایت کرده بودند.

شف، پیش از این از پیشرفت‌هایی در امکان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، گفته بود، وی اعلام کرده که پنج شاهد گواهی داده‌اند که رئیس جمهور از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.

به گفته او مکالمه‌ای که دونالد ترامپ در ژوئیه گذشته با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین، داشته پیشاپیش به دقت طراحی شده بود.

گفته می‌شود که ترامپ در این تماس تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته است که درباره ادعاهای فساد علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش تحقیق کند.

به عقیده نمایندگان دموکرات کنگره، گفت‌وگوی تلفنی یادشده مصداق روشن "سوءاستفاده از مقام" است. به نظر آنها ترامپ کوشیده است، رقیب سیاسی خود را به کمک متحدان قابل‌اعتماد خود از میدان به در کند.

آدام شف می‌گوید: "این تماس تلفنی مجرد و تصادفی نبوده" بلکه با "زمینه‌چینی‌های وسیع" صورت گرفته است.

او همچنین کاخ سفید را به تلاش برای جلوگیری از تحقیقات در این زمینه متهم کرد و گفت: مدارک زیادی نشان می‌دهند که دولت تلاش کرده از فعالیت کنگره در این راستا جلوگیری کند.

در کنگره آمریکا پنج کمیسیون گوناگون، زیر سرپرستی آدام شف، به تحقیق از افراد در پشت درهای بسته ادامه می‌دهند. تنها پس از پایان تحقیقات است که احتمال دارد مضمون بازپرسی‌ها منتشر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله با اشاره به استمرار تحقیقات در خصوص پرونده گم شدن "یسنا دیدار"گفت: ۴ نفر در ارتباط با مفقودی دخترک کلاله‌ای دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیدجواد میردوستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عوامل اصلی ربایش "یسنا دیدار " (کودک کلاله ای) شناسایی و دستگیر شده اند.
وی گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.
میردوستی افزود: سه متهم دیگر این‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.
دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.
دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.
گفتنی است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند