Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:33:21 GMT

فوت ۲ زائر به علت ایست قلبی در عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۰۴۳

فوت ۲ زائر به علت ایست قلبی در عراق

هادی لطفی روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: روز گذشته دو زائر بر اثر ایست قلبی از طریق اورژانس عراق به درمانگاه عمود ۱۰۷۰ منتقل شدندکه بعد از گذشت ۴۵ دقیقه تلاش پزشکان این درمانگاه، عملیات احیاء موفقیت آمیز نبود و هر دو زائر فوت شدند.
وی ادامه داد : یکی از زائران ایرانی از شهر زنجان ۴۲ ساله و زائر دیگر نیز از عتبه عراقی بود که تحویل مقامات کربلا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون درمانی پایگاه بین راهی عمود ۱۰۷۰ مجمع الزائرین توضیح داد: این دو زائر در موکب های قبل دچار ایست قلبی شده بودند و در هنگام مراجعه علائم حیاتی نداشتند اما پزشکان این درمانگاه عملیات احیا را بر حسب وظیفه انجام دادند که بدون نتیجه بود.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.
این مرکز پزشکی عهده‌ دار همه مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائران ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.
اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.  
هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به اجتماع بزرگ مسلمانان جهان تبدیل شده است.
راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.
مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.
برای پیاده کل مسیر زمانی حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی ۱۶ صفر است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران