Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:36:00 GMT

در مورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۳۵۷

در مورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانیم

دکتر سارا حسنی دندانپزشک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:کسانی که دندان‌های نامرتب دارند و یا فک آنها جلو و یا پایین است و یا روی هم قرار نمی‌گیرد حتما باید ارتودنسی را انجام دهند.   او تصریح کرد: ارتودنسی متحرک با پلاک متحرک برای سنین ۹ تا ۱۲ سال انجام می‌شود و در صورتی که از سن ۱۲ سال بگذرددیگر نمی‌شود از پلاک‌های متحرک استفاده کنیم و دندان‌ها را ردیف شود و جلو رشد اسکلتال را بگیریم به همین دلیل است که از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   دندانپزشک گفت: ارتودنسی عوارض زیادی ندارد فقط باید بهداشت را رعایت کنند تا زیر پلاک‌ها و سیم‌های ارتودنسی دندان نپوسد و حتما باید توسط پزشک کنترل شود تا جلوی پوسیدگی‌ها گرفته شود.   حسنی در خصوص تاثیر ارتودنسی بر دندانها،  افزود:ارتودنسی شاید اثر دائمی نداشته باشد و دندان به حالت قبل برگردد البته این اثر در افراد کمتر دیده میشود و باید حتما نظر یک متخصص برای بررسی دندان‌ها لازم است.   او تصریح کرد: ارتودنسی مهم نیست که ثابت باشد یا متحرک، زمانی متحرک است که مشکل اسکتال وجود ندارد و میشود دندان‌ها را ردیف کرد.

دندان پزشک گفت: با شرایط فرد دوره درمان متغییر است اگر فک بالا باشد استخوان نرم و فک پایین یکم فشرده‌تر است و با شرایط جابه جایی فرق میکند و ممکن است دوره درمان بین ۱ تا ۳ سال طول بکشد.

حسنی افزود: در بعضی افراد ارتودنسی جواب نمی‌دهد و فک بحالت یکم بهتر از قبل میگردد.  

انتهای پیام //ا.س

ارتودنسی با شرایط افراد متغییر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم

در دیداری معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های آرسنال و چلسی در دربی شمال لندن و در ورزشگاه امارات به مصاف هم رفتند که توپچی‌ها با پنج گل مهمانشان را در هم کوبیدند.

آرسنال بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۴ توسط لیاندرو تروسار خیلی زود به گل رسید. در ادامه نیمه نخست هر دو تیم فرصت‌های زیاد گلزنی داشتند که همگی از دست رفت.   نیمه دوم، اما توپچی‌ها دیگر فرصت سوزی نکردند و دروازه چلسی را که در غیاب کول پالمر ستاره این روزهایش در میدان حاضر شده بود، به توپ بستند.  بن وایت (۵۲ و ۷۰) و کای هاورتس (۵۷ و ۶۵) گل‌های آرسنال را در این نیمه به ثمر رساندند.

آرسنال با این پیروزی ۷۷ امتیازی شد و با دو بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی و ۴ امتیاز بیشتر صدرنشین است. تیم نگون بخت پوچتینو هم با ۴۷ امتیاز نهم است و با ۵۷ گل خورده در این فصل یک رکورد منفی در تاریخ این باشگاه از خود به جای گذاشت. آبی‌ها در رتبه نهم هستند و بعید است امسال سهمیه هیچ کدام از مسابقات اروپایی را تصاحب کنند. چلسی در هیچ‌یک از ۶ دیدار اخیر خود مقابل آرسنال به پیروزی نرسیده و در این مدت ۵ بار بازنده از زمین خارج شده.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم