Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد مسئولان میراث فرهنگی استان در عدم پیگیری مناسب پروژه کریدور گردشگری بیستون-کرمانشاه، گفت: این پروژه مجری توانمند می‌خواهد که ظرف دو هفته آینده باید انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه، امروز (25 مهر) با سه دستور کار اصلی تشریح عملکرد دستگاه‌های مربوطه در زمینه اجرای 20 مصوبه این شورا، گزارش بودجه 99 و گزارش عملکرد تیم اقتصادی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریدور گردشگری بیستون-کرمانشاه به عنوان اولین مصوبه این شورا بود که مدیرکل میراث فرهنگی استان به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای این مصوبه پرداخت.

امید قادری با اشاره به تدوین دو طرح در راستای شروع اجرای این پروژه، گفت: تصمیم بر این گرفته شد تا انیمیشنی در خصوص این پروژه ساخته شود که هزینه ساخت آن حدود 60 میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: از طرفی طبق نظر مشاور پروژه قرار بر این شد تا یک پروژه به عنوان برند این کریدور اجرایی شود که هزینه اولیه اجرای آن نیز پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

قادری تصریح کرد: با تامین اعتبار، این دو طرح یعنی ساخت انیمیشین و اجرای پروژه برند کریدور تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی استان اما برای هیچ یک از مدیران استان قانع کننده نبود و انتقاد شدید استاندار را به دنبال داشت.

هوشنگ بازوند با انتقاد از عدم پیگیری مناسب اجرای این پروژه، گفت: کریدور بیستون-کرمانشاه یک پروژه بزرگ و حیاتی برای استان است و این شیوه پیگیری اصلا قابل قبول نیست. این نمی‌شود که هرجلسه بیاییم و بگوییم هنوز کاری نشده است.

وی تاکید کرد: باید برای این طرح بزرگ یک مجری توانمند انتخاب شود که از طرفی به دنبال جذب سرمایه گذار باشد و از طرفی بتواند رایزنی با نیروهای نظامی در خصوص عقب نشینی در بخش‌هایی از مسیر را داشته باشد.

بازوند افزود: با ادامه این رویه این پروژه همینطور بلاتکلیف و دست نخورده باقی می‌ماند. باید پیگیری‌ها برای اجرای این پروژه جدی‌تر شود.

وی تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده باید مشاور پروژه مجددا دعوت شده و مجری برای این پروژه تعیین شود و از طرفی تکلیف دستگاه‌های مختلف در اجرای این پروژه هم باید هرچه سریعتر مشخص شود.

حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با انتقاد از روند پیگیری این پروژه، گفت: این پروژه باید در کارگروه مربوطه چکش کاری شده و برنامه عملیاتی و اجرایی آن تعیین شود. نباید یک پروژه بزرگ را منوط به تامین اعتبار 60 میلیون تومانی برای ساخت یک انیمیشن کنیم.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی اداره کل میراث فرهنگی استان تخصیص شده و باید مسئولان میراث از این اعتبارات برای پیشبرد بخش‌هایی از این پروژه هزینه کنند، چرا که مصوبات شورای برنامه ریزی باید اولویت هزینه‌کرد بودجه دستگاه‌ها باشد.

هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه با بیان اینکه این پروژه در شوراهای برنامه‌ریزی گذشته در زمان دو استاندار قبلی استان هم مطرح شده بود، گفت: تنها یک طرح کلی و مفهومی از این پروژه ارائه شده و هیچ وقت به جزییات دقیق اجرایی آن پرداخته نشده است.

وی افزود: این پروژه عملا یک پروژه بزرگ مشتمل بر ده‌ها پروژه است و یک مجری توانمند نیاز دارد که هم بتواند جذب سرمایه گذار کرده، هم با نیروهای نظامی تعامل داشته باشد و هم از کارهای عمرانی سر دربیاورد.

حاتمی تاکید کرد: تا زمانی که این پروژه صاحب پیدا نکند قطعا به نتیجه نمی‌رسد و باید به طور جد به دنبال پیدا کردن یک مجری توانمند برای اجرای پروژه باشیم.

...تامین آب بلند مدت شهر جوانرود مصوبه دیگر شورای برنامه ریزی استان در جلسات قبلی بود که بهرام درویشی مدیرعامل آب منطقه ای استان در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این مصوبه، گفت: مطالعات فاز یک تامین آب شرب و صنعت شهر جوانرود انجام شده و در حال حاضر دچار مشکلات مالی برای انجام مطالعات فاز دو هستیم که در صورت تامین اعتبار 4.5 میلیارد تومانی مطالعات فاز دو هم انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین آب میان‌مدت شهر جوانرود، پیگیر حفر دو حلقه چاه و احداث دو خط آب شرب هستیم که یک حلقه چاه تاکنون حفر شده و بخشی از خط آب هم احداث شده و در صورت تامین اعتبار مناسب این اقدامات هم تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

تدوین سند جامع "آب" کرمانشاه تا سه هفته دیگر

بحث آب که به میان آمد استاندار با خروج از دستور کار جلسه، تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای تدوین سند جامع آب استان را خواستار شد که درویشی در این زمینه با اشاره به گذشت بیش از پنج ماه از شروع تدوین این سند در استان گفت: این سند عملا تدوین طرح جامع "سازگاری با کم آبی" است که تدوین آن تا سه هفته دیگر در استان به پایان می‌رسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت این سند، گفت: در این سند قرار است میزان آب هر شهرستان در بخش‌های مختلف شرب، صنعت، کشاورزی و ... تعیین شود، از طرفی تمام نیازهای استان در بخش آب، از جمله سدهای مورد نیاز برای ساخت هم باید در این سند مشخص شود.

وی افزود: همچنین در این سند باید تعداد چاه‌های غیرمجاز که سالانه بسته می‌شوند نیز مشخص شده و لیتر حدودی آب آن هم تعیین شود.

بازوند از مدیرعامل آب منطقه ای استان خواست تا هرچه سریعتر این سند را تکمیل کرده و به شورای برنامه ریزی استان برای انجام اصلاحات نهایی ارائه کند و تاکید کرد در این زمینه نظرات وزارت نیرو هم باید اخذ شود.

استاندار کرمانشاه که گویا بحث آب برایش با جذابیت‌‎های بیشتری همراه بود در ادامه پیگیر اعلام حجم آب ورودی و خروجی‌ استان شد که آمار ارائه شده در این زمینه بسیار جذاب و از طرفی تامل برانگیز بود.

آن طور که مسئولان آب منطقه‌ای در این جلسه اعلام کردند 5.8 میلیارد مترمکعب پتانسیل آب استان است که از این میزان 1.38 میلیارد مترمکعب آن در استان کنترل شده و حدود 4.4 میلیارد مترمکعب آن از استان خارج می‌شود.

 گازرسانی به شهرک صنعتی جوانرود هم دیگر مصوبه شورای برنامه ریزی استان در جلسات قبلی بود که مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در راستای تشریح عملکرد صورت گرفته برای اجرای این مصوبه از اتمام این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

بودجه امسال کشور بدون "نفت" بسته می‌شود

به دلیل کمبود وقت، بررسی تدوین بودجه سال 99 به عنوان آخرین دستور کار این جلسه مطرح شد که وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به حساسیت‌های بالای مسئولان نظام در تدوین بودجه سال آینده کشور، گفت: بحث اصلاح ساختار بودجه و قطع کامل وابستگی به نفت در دستور کار کل نظام قرار دارد و مقام معظم رهبری در این زمینه شخصا ورود کرده‌اند و خواستار قطع کامل بودجه کشور از نفت شده‌اند.

وی افزود: تکانه های اقتصادی ناشی از تحریم، تاثیرات بسیاری بر شاخص‌های اقتصادی کشور از جمله نرخ تورم داشته و باید با برنامه ریزی درست از جمله قطع وابستگی بودجه به نفت، تاثیر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

وفایی با بیان اینکه هیچ تعادل و طرازی میان دخل و خرج دولت وجود ندارد، گفت: آنچه مسلم است در کشور ما دولت بیش از اندازه بزرگ شده و در حال حاضر بودجه شرکت‌های دولتی سه برابر منابع عمومی بودجه است و ادامه این روند می‌تواند دخل و خرج دولت را در سالهای آینده با مشکل جدی مواجه کند.

وی افزود: اگر برای هزینه‌کرد درست منابع از هم اکنون برنامه ریزی نکنیم، تامین اقتصاد و مخارج کشور در سالهای آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وفایی تصریح کرد: در همین راستا قطعا وابستگی بودجه به نفت و از طرفی حذف تدریجی کسری بودجه در دستور کار سران نظام قرار گرفته است.

بازوند استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این بحث با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه، گفت: پیش نویس اصلاح ساختار بودجه در میان سران سه قوه به تصویب رسیده و بودجه سال آینده با فرض تحریم‌های موجود علیه کشور تدوین می‌شود و در آن به دنبال قطع وابستگی کامل بودجه از نفت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هوشنگ بازوند تاق بستان بيستون شورای برنامه ریزی استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی نجات صبح امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا که با حضور معاون مالی و اقتصادی، مدیران شهرداری منطقه یک و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرداری پیرامون بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۱ در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری برگزار شد، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد که طرح رود دره هرچه سریع‌تر آماده شده و عملیات اجرایی آن از ابتدای خرداد ماه سال جاری توسط پیمانکار یا مجری طرح آغاز شود.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه شهرداری نباید فرصت سوزی کند، اظهار داشت: مدیریت شهری باید از تمامی فرصت‌ها برای حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری استفاده کند چرا که زمینه و بستر توسعه و پیشرفت هر شهری به ویژه شهری همچون همدان می‌تواند در حوزه اقتصادی بسیار راهگشا باشد.

وی به پروژه برج ایرانیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه مصوبه اجرایی شورا را دارد و باید پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان یادآور شد: پروژه‌هایی همچون پروژه برج ایرانیان می‌تواند درآمدهای پایداری را برای شهرداری به همراه داشته باشد اما این اکنون بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند اجرای پروژه برج ایرانیان را به صورت مشارکتی آغاز کند، تاکید کرد: لازم است یک نفر مسئول به عنوان مدیر واحد برای اجرای پروژه توسط شهرداری تعیین شده و پیگیر امور مربوطه باشد و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری گزارش نهایی آن را به شورا ارائه دهد.

بادامی‌نجات در ادامه به احداث پارک‌هایی فرامطقه‌ای ولایت و اکباتان اشاره کرد و یادآور شد: شورای شهر همدان به دلیل اهمیت حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری و اهمیت فضای سبز و تفریح برای شهروندان، در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ۲۰ میلیارد تومان برای پارک ولایت لحاظ کرده است و شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بر آماده سازی حداقل زیرساخت‌های لازم برای پارک ولایت جهت حضور سرمایه‌گذار تاکید کرد و افزود: لازم است وضعیت پارک ولایت برای حضور سرمایه‌گذار تا پانزدهم خرداد ماه نیز مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی با انتقاد از عملکرد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری همدان با بیان اینکه در این زمینه به طور مستمر با بهانه‌های مختلف شهرداری مواجه هستیم، گفت: مدیریت شهری باید از فرصت سوزی‌ها بپرهیزد به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین به پروژه‌های پیشنهادی شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه بیشتر این طرح‌ها اجرایی یا پیگیری نشده و برخی نیز بلاتکلیف مانده است.

سرمایه‌گذاری؛ مهمترین حوزه تصمیم‌گیری مدیریت شهری است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه سرمایه‌گذار، اظهار داشت: تنها راه برون رفت شهرداری‌ها از مشکلات مالی جذب سرمایه اقتصادی است و امروزه شهرداری‌های موفق شهرداری‌هایی هستند که در جذب سرمایه‌گذار به خوبی عمل کرده و بستر و شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرده‌اند.

رضا ابرار خرم سرمایه‌گذاری را مهمترین حوزه تصمیم‌گیری مدیریت شهری برشمرد و گفت: علاوه بر اهمیت توجه مدیریت شهری به حوزه سرمایه‌گذاری، موفقیت در این حوزه نیز همگام و همراهی مدیران استان را می‌طلبد.

وی به تلاش و زحمات ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: این کمیسیون در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری اقدامات و زحمات زیادی را متقبل شده و یکی از موارد آن تخصیص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای پارک ولایت است که این اقدامات رویکرد مهمی را در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری رقم می‌زند.

ابرار خرم ایجاد دو پارک فرامطقه‌ای اکباتان و ولایت را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری در این ۲ پارک، استقبال سرمایه‌گذاران را به دنبال خواهد داشت و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6087645

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر