Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، با اشاره به بررسی چالش‌های بخش صنعت با استاندارد، اظهار کرد: تفویض برخی از اختیارات استاندارد به مراجع استانی جهت بهبود و تسریع امور مربوط به استاندارد لازم است که این موضوع در شورای استاندارد استان به تفصیل مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از همکاری و همراهی موثرتر اداره کل استاندارد در بحث صادرات محصولا استان سخن گفت و افزود: توجه به اهمیت و لزوم صادرات و رویه طولانی اخذ مجوز‌ها و نامه نگاری‌ها و موازی کاری دستگاه‌های ذیربط، صادرات با مشکل روبرو شده است.

رازقی ادامه داد: با توجه به آنکه به طور معمول زمان رسیدگی و پاسخگویی، در سازمان ملی استاندارد زمانبر است، پیشنهاد می‌شود بررسی و جوابدهی به درخواست‌های تجدید و اصالحیه استاندارد‌ها طبق برنامه زمانبندی شده انجام گیرد تا از اتلاف زمان ذینفعان در بازار‌های هدف جلوگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: تغییر در شاکله تدوین و بازنگری استاندارد‌ها بر اساس نیاز‌های فعلی جامعه، نوآوری در تدوین و بازنگری استانداردها، خالصه سازی متون استانداردها، توجه به کیفیت در تدوین ها، مطابقت استاندارد‌ها با استاندارد‌های بین المللی، ادغام و یکپارچه سازی استاندارد‌های دسته محصولات مشابه در راستای کاهش تعداد استانداردها، بازنگری و به روزسازی استاندارد‌های قدیمی انجام‌شود.

او بیان کرد: مقاومت بدنه سازمان ملی استاندارد جهت بازنگری استاندارد‌ها در تدوین و بازنگری استاندارد‌ها اختصاص داده شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک