Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:58:37 GMT

تشکیل جبهه حقوق دانان بسیجی در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۱۱۴

تشکیل جبهه حقوق دانان بسیجی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول بهرامی پور امروز پنجشنبه در دیدار مسئولان و اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به ارائه گزارشی از اقدامات ۹ ماهه سازمان بسیج حقوقدانان استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های زیربنایی ما جذب، سازماندهی و شبکه سازی حقوقدانان مومن، متعهد، انقلابی و پا به کار در قالب انجمن های تخصصی بسیج حقوقدانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه افزود: تمرکززدایی فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان از مرکز استان به همه شهرستان ها از دیگر برنامه‌های این سازمان بود که با حمایت‌های فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان این اتفاق مهم عملی شد و امروز بستر نقش آفرینی حقوقدانان بسیجی را در همه شهرستان های استان فراهم کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم تشکیل و سازماندهی هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل این هیئت‌ها در تمامی سطوح و لایه‌های بسیج بود که با حضور شخصیت‌های برجسته حقوقی و قضایی استان و ریاست دکتر توسلی زاده این هیئت امروز در استان کرمانشاه فعال بوده و از هیئت‌های برتر کشوری است که در حال انجام وظیفه هستند.

بهرامی پور از برگزاری یادواره های شهدای حقوقدان خبر داد و گفت: تا پایان امسال برای نخستین بار یادواره شهدای حقوقدان استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش همگانی حقوق و «هر مسجد یک حقوقدان» در تیرماه امسال افتتاح شد و این طرح امروز در ۴۲ مسجد با حضور اساتید حقوق بسیج حقوقدانان  به منظور آگاه سازی حقوقی مردم و مبارزه با فقر حقوقی در حال اجرا است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه عنوان کرد: برگزاری همایش دستاوردهای حقوقی و قضایی ۴۰ ساله انقلاب با حضور ۵۰۰ نفر از حقوقدانان و بسیجی و برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات تخصصی حقوقی و قضایی به مردم به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه های شاخص ما بوده است.

وی افزود: همچنین برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی ویژه بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه در بحث عدالت گستری و مبارزه با فساد، اجرای مطالبه گری حقوق مردم در راستای حفظ و تقویت اعتماد مردم به نظام و انقلاب از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه طی این ۹ ماه بوده است.

بهرامی پور خاطرنشان کرد: امروز بصیرت افزایی در خصوص قانون گرایی و مقید بودن به قانون یک امر ضروری است که بسیج حقوقدانان آن را وظیفه خود می‌داند.

عده ای در زمان به خطر افتادن منافعشان قانون را ناکارآمد جلوه می دهند

وی اذعان داشت: متاسفانه عده‌ای در پرتو همین قوانین به مناصب و مسئولیتهای رسیدند ولی در برخی جاها که منافع آنها به خطر می افتد و قانون را ناکارآمد جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به این که بحث انتخابات را در پیش رو داریم، گفت: افرادی که می خواهند در این عرصه ورود پیدا کنند اگر بخواهند در نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند باید خود را مقید به اجرای قانون بدانند که این از توصیه های حضرت امام است و ما هم به عنوان جامعه حقوقدانان انقلابی هم هشدار خواهیم داد که از مسیر و تقید به قانون انحرافی پیدا نکنند که قطعا از حقوقدانان بسیجی رصد خواهند کرد و در این راستا مطالبه‌گر خواهند بود.

بهرامی پور اقدامات آیت الله رئیسی در خصوص مبارزه با فساد و عدالت گستری را اقداماتی بسیار شایسته عنوان کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای که خودشان یا بستگان و وابستگانشان غرق در فساد هستند برخورد دستگاه قضایی را برنمی‌تابند.

وی اظهار داشت: بسیج حقوقدانان برخورد با فساد را حمایت خواهد کرد و با وجود قضات و حقوقدانان بسیجی این امر فساد ستیزی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه توجه به امر به معروف و نهی از منکر  را در همه بخش‌ها از ماموریت های سازمان بسیج حقوقدانان اعلام کرد وگفت: اتخاذ مواضع حقوقی به موقع و انقلابی، تلاش در جهت شبکه سازی حقوقدانان طراز انقلاب اسلامی و پایبند به مبانی نظام اسلامی برای خدمت جهادی، تشکیل مجمع خیرین حقوقدان برای ارائه خدمات رایگان به اقشار نیازمند جامعه از برنامه های سازمان بسیج حقوق دانان است.

وی همچنین از تشکیل جبهه حقوقدانان بسیجی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: با این کار شاهد حضور و نقش آفرینی موثر حقوقدانان بسیجی در همه عرصه های انقلاب اسلامی خواهیم بود.

کد خبر 4749464

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان بسیج حقوقدانان دستگاه قضایی آیت الله رئیسی امر به معروف و نهی ازمنکر اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

وی قوه قضائیه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و افزود: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانون‌مدار و به هنجار شکل خواهد گرفت.

امام جمعه یزد بیان کرد: آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضائی به آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضائی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

ناصری انحصار به پشت میز نشینی یک مقام قضائی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضائی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی قانونی و انحرافی را دید، منشأ و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

کد خبر 747704

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است