Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:49:48 GMT

آغاز اجرای طرح بهداشت روان در مدارس آستارا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۳۳۷

آغاز اجرای طرح بهداشت روان در مدارس آستارا

نظام عباسی روز پنجشنبه گفت: این طرح به مناسبت هفته بهداشت روان از روز گذشته آغاز شده و مسابقه کتابخوانی مشاوران مدارس، نمایشگاه هنری، نقاشی دانش‌آموزان با موضوع بهداشت روان، تریبون آزاد مشاوران، جلسات توجیهی و آموزشی دانش‌آموزان و آموزش فرزندپروری و همسرداری والدین از بخش های آن است. 

وی افزود: برنامه های هفته بهداشت روان با شعار سلامت روان و نشاط اجتماعی اجرا می شود و خانواده و مدرسه به عنوان ۲ نهاد تاثیرگذار باید با توجه به سن، روح و اندیشه دانش آموزان، آنها را با اصول بهداشت روان آشنا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: بهداشت روان از مهم ترین شاخص های بهداشتی انسان تلقی می شود و روحیه لطیف کودکان در دوره ابتدایی و روحیه حساس نوجوانان در دوران دبیرستان، آماده دریافت بهترین و پاک ترین پیام های زندگی است. 

عباسی گفت: اضطراب، استرس، نبود اعتماد به نفس، احساس حقارت، افسردگی و حسادت از تهدیدات روانی دانش آموزان است و باید با مراقبت والدین و معلمان عوامل محیطی حاکم در خانواده، مدرسه و اجتماع به تهدید روانی تبدیل نشود. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: آموزش و پرورش بهترین محیط آموزش بهداشت و سلامت است و اجرای برنامه های پیشگیرانه و آموزشی در سنین کودکی، از اهمیت خاصی در اعتلای بهداشت و روان جامعه برخوردار است. 

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته بهداشت روان نامگذاری شده است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آستارا اختلالات روان سلامت روان بهداشت و درمان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز