Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم ورزشی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه فردوسی گفت: برای نخستین بار در مشهد در کنگره هیپنوتیزم آسیایی، سمپوزیوم بین المللی هیپنوتیزم ورزشی را میزبانی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نشست خبری نخستین سمپوزیوم بین المللی هیپنو تیزم ورزشی به همت کمیته هیپنوتیزم ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد سه شنبه 23مهرماه در سالن اجتماعات این دانشکده با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست خبری مهدی سهرابی، رئیس دانشکده علوم ورزشی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک فرار سیدن هفته تربیت بدنی و با بیان تاریخچه و تعریفی از هیپنوتیزم ورزشی گفت: هیپنوتیزم ورزشی روشی است که به مربیان و رواشناسان ورزشی کمک می کند که تغییر را در احساس، ادارک و رفتار ورزشکار القاء کنند.
وی افزود: خوشحال هستیم که تلاش ها و زحمات ما به ثمر نشست و برای نخستین بار در مشهد در کنگره هیپنوتیزم آسیایی، سمپوزیوم بین المللی هیپنوتیزم ورزشی را میزبانی می کنیم.
رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: استفاده از تمرینات روانشناختی برای تصویر سازی ذهنی تحت عنوان هیپنوتیزم ورزشی همانند یک ذره بین برای تمرکز فرد روی یک نقطه خاص معطوف می شود که تاثیر عمیقی روی فرد می گذارد.
سهرابی با اشاره به این که روسیه در مسابقات جهانی و المپیک در کنار ورزشکاران، مربیان بیش از 11 روانشناس متخصص ورزشی را قرار داده بود.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که علم روانشناسی روند رو به رشد خود را طی کرده است وبسیاری از تیم های موفق ورزشی در جهان به این نتیجه دست یافته اند برای موفقیت و پیروزی ضروری است در کنار خود از روانشناس و متخصص ورزشی جهت رسیدن به اهداف قهرمانی سود ببرند.
عضو هیات علمی انجمن هیپنوتیزم کشوربا اشاره به این که شاخه انجمن رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی خراسان رضوی زیر نظر وزرات علوم در مشهد فعال است یاد اور شد: امروزه از هیپنوتیزم به عنوان طب مکمل و روش درمانی برای تغییر رفتار افراد در زمینه های مختلف استفاده می شود.
سهرابی درباره اهداف به کارگیری هیپنوتیزم ورزشی خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف هیپنوتیزم ورزشی این است که انگیختگی را کنترل می کند، اعتماد به نفس ورزشکاررا افزایش و احساسات منفی ورزشکار را در برابر شکست ها تخلیه می کند ،توجه را برای دردهای هنگام ورزش کاهش و فرد را به سمت یک هدف والا سوق می دهد.
وی با اشاره به نظرات و دیدگاه های متخصصان روان شناس در ورزش گفت: اگر 99درصد توجه را در هنگام برگزاری مسابقات ورزشی از دست بدهیم مساوی با 100درصد شکست است اتفاقی که در دقایق پایانی در جام ملت های اروپا بین دو تیم بایر مونیخ و منچستر یونایتد روی داد به طوری که 3دقیقه به پایان بازی بایرمونیخ دیدارپیروزی یک بر صفر را با شکست 2بر صفر عوض کرد.
رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی همچنین به شکست های اخیر تیم والیبال کشور مان اشاره کرد و گفت: ما به خودمان باختیم. عدم هماهنگی روانی بازیکنان حتی در سطح ملی پوشان باسابقه و میدان دیده تیم مشهود بود.
سهرابی افزود: روان شناسی ورزشی در انتخاب و استعداد یابی ورزشکاران به اندازه سایرعوامل نقش سازنده و تاثیر گذاری دارد.
وی همچنین در ادامه گفت: اشکالی در اغلب تیم های ورزشی شاهد هستیم می گویند مربیان خودشان روانشناس هستند اما این حرف بسیار خوبی است ولی این فرد به لحاظ این که تصمیم گیرنده نهایی است در انتخاب بازیکن تیمش آمادگی تاکتیکی و توانایی فردی را در کل تمرینات مد نظر قرار خواهد داد و به مسائل روحی و روانی فرد دربدو ورود به زمین مسابقه دقت و توجه خاص نخواهد داشت. اگر فرد مشکل و ناراحتی روانی داشته باشد به مربی خود نخواهد گفت اما اگر همین لحظه یک روانشناس در کنار تیم حاضر باشد قطعا از حالات روحی و روانی فرد مطلع خواهد شد و کمک شایانی به تغییر نتیجه یک بازی ا خواهد کرد.

ظرفیت ها را به درستی مدیریت کنیم

در ادامه این نشست مهدی محمدی نژاد رواشناس ورزشی و عضو کمیته هیپنوتیزم ورزش کشور با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) در باره اهمیت شناخت درونی و روانی جامعه انسانی گفت: عالم ذهن و قدرت مغز ظرفیت بالایی دارد به طوری که انیشتن فقط از 4درصد مغز خود استفاده کردو اگر ما ظرفیت ها را پیدا و مدیریت کنیم و بر مهارت ها تسلط یابیم می توانیم به جرات بگوییم که می شود جامعه را تغییر داد.
وی با اشاره به مهارت های 12گانه نیز گفت: مهارت های روان شناختی در ورزش یکی از همین ابزار 12گانه است که متاسفانه هنوز به اهمیت آن پی برده نشده است
وی از خراسان رضوی به عنوان قطب روانشناسی ورزشی یاد کرد و گفت: خراسان رضوی درکشور 3دوره فارغ التحصیل روانشناسی ورزشی داشته است در مقطع کارشناسی ارشد از تربت حیدریه بیش از 60 دانش آموخته فارغ ال   تحصیل شده اند و همچنین دانشکده امام رضا (ع) در مشهد دانش آموخته در مقطع دکتری ورزشی تحویل جامعه ورزشی کشور داده است.
وی در ادامه از خراسان رضوی به عنوان قطب هیپنوتیزم ورزشی در کشور یاد کرد و افزود: برای اولین بار درکشور تیم فوتسال فرش آرا با هماهنگی مدیر عامل باشگاه جناب مرتضایی در کنار تیم یک روانشناس ورزشی قرار گرفت و خوشبختانه دستاوردهای خوبی حاصل شده است که امیدواریم الگویی باشد برای سایر تیم های ورزشی که قصد دارند کارنامه موفقی را در ورزش دنبال کنند.امیدواریم از علم روز و متخصصان روانشناس ورزشی برای ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان برای کسب موفقیت بیشتر استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی،سمینارها و میزگردهای تخصصی در زمینه کاربرد هیپنوتیزم ورزشی و تمرین ذهنی یکپارچه گفت: مصمم هستیم با دعوت از اساتید متخصص،روسای فدراسیون ها،روانشناسان ،دانش پژوهان ،مربیان و ورزشکاران حرفه ای برای نخستین بار در کشور در سال 99 دوره ویژه هیپونتیزم ورزشی به منظور مهارت افزایی و دانش افزایی برای علاقه مندان به مدت 40 ساعت به صورت کارگاه عملی و تئوری برگزار و در پایان گواهینامه پایان دوره اهدا کنیم.
وی همچنین از تاسیس دبیرخانه و فراخوان کنگر ملی هیپنوتیزم ورزشی در خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: بزودی طرح فراخوان کنگره ملی بین سال های 99-1400وارسال و ارائه مقالات علمی در زمینه هیپونیزم ورزشی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیپنوتیزم هیپنوتیزم ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه