Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:03:02 GMT

دستگیری باند جعل و پول شویی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۵۹۴۲

دستگیری باند جعل و پول شویی در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی اقدامات گسترده اداره اطلاعات جنايی پليس آگاهی استان البرز بر روی باند های سرقت و کيف قاپی، از فعالیت باندی که به صورت گسترده اقدام به پول شویی، کلاهبرداری و جعل کارت های بانکی می‌کرد اطلاعاتی به‌دست آمد و شناسایی اعضای این باند به صورت جداگانه در دستورکار اين اداره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طریق اقدام پلیسی و رصد فعالیت های باند مذکور محرز شد که یکی از اعضای آن که از متهمان تحت تعقيب پليس آگاهی اين استان و ساير استان ها است، با اجاره مغازه در استان های همجوار البرز و یا فروشنده دوره‌گرد با همکاری تعدادی ديگر با نصب اسکمیر بر روی دستگاه پز اقدام به کپی اطلاعات کارت های عابر بانک خریداران کرده و سپس اطلاعات کارت ها را بر روی کارت های خام کپی کرده و از طریق پول شويی، خريد لوازم لوکس و گران قيمت، سکه و طلا اقدام به تخلیه حساب مشتریان می کنند.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در ادامه با اقدامات گسترده میدانی، تمامی مرتبطان و اعضای باند و آدرس محل فعاليت و سکونت متهمان شناسايی و تحت تعقيب و مراقبت های شبانه روزی قرار گرفتند.

او افزود: با هماهنگی مقام قضایی تیم های عملیاتی متشکل از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و اداره مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شد و پس از اطمينان از حضور متهمان در محل، در يک عمليات غافلگيرانه ۶ نفر از اعضای باند را دستگير کردند.

رئیس پلیس آگاهی البرزادامه داد :در بازرسی از محل اختفای متهمان يک دستگاه پز به همراه اسکيمر، چاپ‌گر کارت عابر بانک، پرينتر رنگي، اسکنر، ۱۸عدد کارت عابر بانک به نام اشخاص مختلف، ۱۶۰عدد کارت عابر بانک خام و تعدادی اموال خریداری شده از طریق پولشویی شامل ۹ عدد ساعت به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال، طلا و جواهر به ارزش ۵۰۰میلیون ریال، تعداد زیادی لوازم منزل و مقادیری پول نقد کشف و به همراه متهمان به پليس آگاهي منتقل شد.

نادربیگی گفت: متهمان دستگير شده در بازجویی های کارآگاهان، در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما باتوجه به اسناد و مدارک موجود و با توجه به سابقه دار بودن تعدادی از اعضای باند، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و کپی از ۱۰۰ فقره کارت بانکی و ساختن مجدد کارت و خالی کردن موجودی آن ها بالغ بر ۲۸میلیارد ریال اعتراف کردند.

او افزود: پس از شناسایی اعضای باند و دستگیری آن ها بلافاصله استعلام از شعب بانک ها به منظور شناسایی مال باختگان آغاز شد که به محض شناسایی صاحبان حساب به منظور اقدامات قانونی موضوع به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

برداشت ۲۸ میلیارد از حساب ۱۰۰ نفر به‌وسیله اسکیمر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکیمر پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید محمد موسوی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در  شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی۲ نفر(مظنون) را شناسایی و دستگیر کردند. فرمانده انتظامی کهگیلویه، تصریح کرد: متهمان در باز جویی‌های اولیه به ۱۰ فقره سرقت موبایل در شهرستان کهگیلویه اعتراف کردند. وی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه