Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر پنجشنبه سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشست تخصصی "پوشش فراگیر تأمین اجتماعی برای جوامع رو به تحول" در اجلاس جهانی تأمین اجتماعی که در بروکسل –بلژیک- درحال برگزاری است، گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در جهت گسترش دامنه پوشش بیمه‌ای به اقشار خاص را به شرکت کنندگان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با اشاره به اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت برخورداری همگانی اقشار جامعه از مزایای تامین اجتماعی، روح بشر دوستانه حاکم بر قوانین تامین اجتماعی را منشا تحولات و اصلاحات قوانین و مقررات و گسترش دامنه پوشش به اقشار خاص در ایران برشمرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با برشمردن گروه‌های شغلی خاص شامل کارگران ساختمانی، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، بافندگان فرش و گلیم، رانندگان، خادمین مساجد، باربران، زنبورداران، نویسندگان، کارکنان صنایع دستی، کارکنان صنوف و ...، ساز و کار نحوه شناسایی شاغلان در این گروه‌های شغلی و همچنین فرایند بیمه پردازی و مزایای متعلقه را به تفصیل شرح داد.

طرح گسترش دامنه پوشش سازمان تامین اجتماعی در رقابت تجربه موفق ایسا در اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه 2018، به تشخیص مرکز تعالی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی، منطبق بر رهنمودهای ایسا در زمینه حکمرانی خوب، کیفیت خدمات، وصول حق بیمه و رعایت مقررات و بخشنامه‌ها و گسترش دامنه پوشش، موفق به اخذ گواهی تایید تجربه موفق از هیات داوران شد.

به منظور الگوبرداری سایر سازمان‌های عضو، این طرح در پایگاه داده تجربیات موفق سایت اینترنتی ایسا، بارگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی فقر بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند