Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «دیوید ساسولی» روز پنجشنبه در بروکسل در کنفرانس مطبوعاتی، همچنین خواستار اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه دولت اردوغان شد و گفت: تحریم‌ها بایستی سخت‌تر و شامل قرارداد‌های [تجاری]جاری شود.

رئیس پارلمان اروپا از اقدام ترکیه به عنوان «حمله نظامی» تعبیر کرد و گفت:‌ما نه تنها نگران بلکه عصبانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این اتحادیه اروپا به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر و آزادی‌های مدنی، تاثیرپذیری قوه قضاییه و مناقشه مرزی با قبرس و سایر کشور‌های همسایه» عنوان کرده بود، خواستار تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شده بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته است درخواست طولانی مدت ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا را در یک همه‌پرسی مطرح می‌کند و از این طریق ناراحتی خود از فرایندی که به گفته او با پیش‌داوری منفی به مسلمانان آکنده است، ابراز کرد.

نیرو‌های ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) عنوان کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون ۱۳۰ هزار نفر بر اثر حمله ترکیه به شمال سوریه آواره شده‌اند.

همچنین سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فنلاند، نروژ، آلمان، فرانسه و جمهوری چک، فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون پارلمان اروپا حمله ترکیه به سوریه نقض حقوق بشر رجب طیب اردوغان پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم

وزیر جنگ اسرائیل از احتمال وقوع قریب الوقوع حمله به رفح خبر داد.

به گزارش شفقنا؛ گاردین نوشت: یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفته است که با توجه به بی‌علاقگی حماس به یک توافق، اقدام نظامی در رفح در جنوب غزه ممکن است به زودی رخ دهد.

گالانت گفت: ما به آنها مهلت دادیم و می‌خواستیم به موقعیتی برسیم که در سریع‌ترین زمان ممکن و با تأخیر در فعالیت‌های عملیاتی، گروگان‌ها را آزاد کنیم – زیرا گروگان‌ها در شرایط سختی هستند و ما نیاز داریم آنها را آزاد کنیم. تمام تلاش خود را برای آزادی آنها انجام دهیم.

وی افزود: «ما نشانه‌های نگران‌کننده را می‌شناسیم که حماس در واقع قصد ندارد از هیچ توافقی با ما پیروی کند. این به معنای اقدام در رفح و کل نوار غزه در آینده نزدیک است.»

جامعه بین المللی به اسرائیل نسبت به عملیات نظامی در رفح هشدار داده است که به حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره در جنگ هفت ماهه پناه داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد