Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فتحی گورسوتیراک، مدیر نمایشگاه کتاب استانبول در دیداری که با قادر آشنا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت داشت، خواهان حضور موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب استانبول شد.

این دیدار در دومین روز فعالیت غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل سلچوک، مدیر فروش نمایشگاه کتاب استانبول نیز در این دیدار حضور داشت.

فتحی گورسوتیراک، مدیر نمایشگاه کتاب استانبول در این دیدار از این که موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب استانبول شرکت نمی کند ابراز ناخرسندی کرد و گفت: خواهان و پی گیر جدی حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب استانبول هستیم.

قادر آشنا در این دیدار گفت: روابط با کشورهای منطقه و همسایه در دستور کار ما  قرار دارد و به آن توجه ویژه داریم. به همین منظور در نمایشگاه کتاب استانبول( عربی)  حضور یافتیم. به دنبال یک رابطه پایدار و مستمر با کشور ترکیه در حوزه فرهنگ و به‌خصوص نمایشگاه های کتاب تهران و استانبول هستیم. برای نیل به این هدف پیشنهاد می کنم دو نمایشگاه تفاهم نامه همکاری مشترک را برای مدت ۳ یا ۵ سال دنبال کنند و قابل تمدید هم باشد تا بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی و نشر دو کشور نهایت استفاده و بهره را ببریم.

قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما آمادگی داریم تا در نمایشگاه های استانی کشور ترکیه که با ایران هم مرز است حضور پیدا کنیم. هم‌چنین شرایط را برای حضور ناشران کشور ترکیه جهت حضور در نمایشگاه های استانی و به خصوص در شهرهایی که مرز مشترک وجود دارد فراهم کنیم.

مدیر نمایشگاه کتاب استانبول از پیشنهادهای طرف مقابل استقبال و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک بعد از بررسی هایی که توسط دو طرف صورت می گیرد،  تفاهم نامه همکاری مشترک دو نمایشگاه کتاب تهران و استانبول به امضای طرفین برسد و خاطر نشان ساخت، ارتباط ناشران دو کشور و حضور در نمایشگاه های استانی و هم مرز موجب گسترش روابط فرهنگی خواهد شد.

کد خبر 4749833 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران استانبول نمایشگاه کتاب فرانکفورت کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه اربعین حسینی ادبیات ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اربعین 98 گردشگری انقلاب اسلامی ایران معرفی نشریات نشر شهید کاظمی میراث فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد