Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور فرانسه از اقدام سرویس‌های اطلاعاتی کشورش در دستگیری مردی خبر داده‌اند که برای انجام حمله‌ای با الهام از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در این کشور برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه در سال‌های اخیر با مشکل پاسخ به دسیسه‌های حمله هم از جانب یک‌سری عناصر افراطگرای داخلی و هم عناصر شبه‌نظامی خارجی دست به گریبان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مقام‌های فرانسه می‌گویند، همچنان تهدید وقوع حملات تروریستی در این کشور بسیار بالاست.

در تاریخ سوم اکتبر یک نیروی پلیس این کشور که مقام‌ها از رادیکالیزه شدن او خبر داده بودند، در حمله‌ای با چاقو سه افسر پلیس فرانسه و یک کارمند پلیس را کشت.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه به کانال دوم تلویزیون فرانسه گفت: قبل از وقوع این حمله ما شصتمین مورد از تلاش برای حمله تروریستی در فرانسه از سال ۲۰۱۳ تاکنون را ثبت کرده بودیم. فردی با الهام از وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا و حمله با هواپیماربایی علیه برج‌های مرکز تجارت جهانی، به دنبال اجرای حمله‌ای بود که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ما دستگیر شد.

در چهار سال گذشته، فرانسه شاهد بوده است که بیش از ۲۳۰ تن در این کشور در حملات عناصر شبه‌نظامی افراط‌گرا کشته شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه 11 سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل اعلام کرد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال کرده است.
 
در بیانیه شعبه محلی عفو بین‌الملل آمده است که هفته‌های اخیر شاهد محدودیت‌های اعمال‌شده برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بوده و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.
 
یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده درباره فلسطین بود که در اوایل ماه جاری توسط انجمن فلسطین آزاد در شهر لیل برگزار شد.
 
مقامات فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند که توسط مدافعان حقوق به عنوان تلاشی برای خفه کردن گفتمان مشروع در مورد آرمان فلسطین محکوم شد.
 
در میان این تحولات، ماتیلد پانو، یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب La France Insoumise (LFI) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام تبلیغات تروریستی برای بازجویی احضار شده است.
 
در ایتالیا نیز دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه، کنفرانسی که در رابطه با همکاری این کشور با سایر کشورها در زمینه‌های علمی و فضایی با حضور وزرای دولت ائتلاف حاکم برگزار شد را مختل کردند.
 
آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، سعی داشتند به سمت محل برگزاری کنفرانس در قلعه والنتینو در شهر تورین راهپیمایی کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
 
پلیس تورین اعلام کرد که در این حادثه هفت افسر مجروح شده‌اند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور همبستگی خود را با نیروهای امنیتی اعلام کرد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس به شدت معترضان را محکوم و تاکیدکرد که دولت (ایتالیا) در کنار کسانی است که از آزادی و امنیت شهروندانش محافظت می‌کنند.
 

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد