Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سلام امینی نماینده ایلام در مجلس گفت: بنا داریم با حضور سرمایه‌گذاران ایلامی در مهران و اعطای زمین‌ دولتی، خدمات‌رسانی به زائرین اربعین را با توسعه بازارچه مرزی ارتقا داده و فروشگاه‌های بزرگ راه‌اندازی کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ، درباره بهبود زیرساخت‌های تردد زائرین اربعین از مرزهای این استان افزود: حدود 6 سال است که خداوند لطف و عنایت ویژه‌ای را شامل حال استان ایلام و مردمش کرده است و شهر مهران در ایران و جهان آوازه خاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: مهران دروازه عتبات عالیات در کشور مشهور شده است، ضمن اینکه به برکت امام حسین علیه‌السلام هر ساله بر تعداد زائران افزوده شده و سال جاری هم چون ویزا رایگان شده است، حجم زائرین به 2 برابر سال گذشته رسیده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشترین مسیر در کشورمان که از هر نظر دارای ثبات امنیتی بالاتر و امکانات بیشتر است و زائرین این مسیر طولانی را در کشورمان طی می‌کنند تا به مرز مهران برسند در داخل ایران است و روبه‌روی شهر مهران، بدره، کوت و شهرهای دیگر تا نجف و کربلاست که همگی آنها شیعه بوده و هیچ مشکل ناامنی در آن مناطق وجود ندارد.

امینی گفت: وضعیت جاده و امکانات استان ایلام و استان‌های روبه‌روی آن در عراق در حالتی است که منت‌دار حضور همه زائرین برای تردد از مرز مهران هستیم و آنها هم از این مرز استقبال کرده و این افتخار را به خادمان امام حسین علیه‌السلام می‌گذارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال پیش زیرساختی در استان ایلام و مهران برای تردد زائرین وجود نداشت و جاده آنجا معمولی و درجه دو بوده، ولی وقتی بحث راهپیمایی اربعین مطرح شده و زائرین از آن استقبال فوق‌العاده‌ای کردند، نظام جمهوری اسلامی به سمت بهبود زیرساخت‌ها آن هم از جاده‌ها را در دستورکارش قرار داد.

او ادامه داد: مسیر ایلام به مهران هم‌اکنون جاده‌ای 4 بانده و اتوبان است که فقط یک تونل آن باقی مانده، هر چند قرار بود بهره‌برداری از آن پیش از اربعین سال جاری صورت گیرد، اما کمی به تأخیر افتاده است.

نماینده ایلام در مجلس اظهار کرد: مسیر ایلام، ملک‌شاهی به مهران هم اختلاف 10 کیلومتری دارد که اقدامات لازم برای بهبود این مسیر هم انجام شده و تعداد زیادی از زائران هم از آن جاده تردد می‌کنند و قرار است که این مسیر هم 4 بانده شود.

امینی درباره زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان ایلام، خاطرنشان کرد: یک بیمارستان بزرگ در مهران و بیمارستان‌های شهر ایلام و واحدهای سیار در نقاط مختلف تا نقطه صفر مرزی، عوامل اورژانس و پایگاه‌های آنها بخشی از خدمات سلامت محسوب می‌شود.

او گفت: کلیه ساختمان‌های اداری، مدارس و مساجد و منازل شهر مهران و ایلام دراختیار زائرین است.

امینی ادامه داد: من در ایلام خانواده‌هایی را می‌شناسم که کلید منزل‌شان را به یک نفر داده و اعلام کرده است که هر زائری که درخواست استراحت در منزلم را داشت، به صورت صلواتی می‌تواند این کار را انجام دهد، که البته این موضوع افتخار مردم محسوب شده و آن را خدمت‌رسانی به زائر سیدالشهداء می‌دانند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند دستگاه تصفیه آب شرب و تولید آب معدنی در مهران و نقطه صفر مرزی تعبیه شده است که آن را در ظرف‌های یکبار مصرف تولید کرده و مستقیم دراختیار زائر قرار می‌دهند.

امینی تصریح کرد: مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی چهاربانده است، اما به دلیل تردد حجم زیادی از زائر و محل رفت و آمد اتوبوس‌ها کمی مشکل‌ساز شده است که امیدوارم با دستور مسؤولین عریض‌تر شود تا مشکل رفع شود، ضمن اینکه مسیر کمربندی غربی و شرقی مهران نیز افتتاح شده و عملاً خودروهای عبوری و اتوبوس‌های حامل زائرین وارد شهر مهران نشده و مستقیم به پل زائر می‌رسند.

او در ادامه یاداور شد: بنا داریم با حضور سرمایه‌گذاران این استان در مهران و ایلام و اعطای زمین‌های دولتی، خدمات‌رسانی به زائرین را گسترش داده و اهمیت بیشتری را به بازارچه مرزی بدهیم و در همین راستا، اگر فروشگاه‌های بزرگ احداث شود، می‌تواند نیازهای زائرین را برطرف کند.

 

انتهای پیام/با

خدمات رسانی به زائرین در مهران با ایجاد بازارچه مرزی توسعه می‌یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تجمیع مواکب اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، جبار دوست محمدیان در اولین همایش موکب‌داران اربعین در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال‌جاری بحث تجمیع مواکب از ستاد اربعین کشور ابلاغ شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت دارد و باید تابع این ستاد باشد.

وی افزود: تعداد مواکبی که هر استان می‌توانند در کشور عراق داشته باشند، براساس سرانه جمعیتی آن استان تعریف شده است که برهمین اساس استان سمنان می‌تواند هفت الی ۱۰ موکب در عراق داشته باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، چندین موکب استان سمنان باید باهم ادغام و در یک موکب تجمیع شوند تا با کیفیت‌تر و قدرت بیشتر به زائران خدمات ارائه کنند.

دوست محمدیان تصریح کرد: این تجمیع مواکب برای خدمات‌رسانی در کشور عراق است و محدودیتی در برپایی تعداد مواکب اربعین در داخل کشور نداریم.

وی از موکب‌داران خواست راهکارها و پیشنهادات خود برای نحوه تجمیع مواکب را ارائه کنند و افزود: هیئت امنای مواکب خود تصمیم بگیرند که کدام موکب فعالیت‌شان ادامه پیدا کند و کدام تجمیع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان اظهار کرد: ثبت اموال مواکب از مهمترین انتظارات است که ضرورت دارد تا مدیران انجام دهند.

دوست محمدیان در پایان از مدیران مواکب خواست در زمینه کمک مالی به ستاد در توسعه و بازسازی عتبات همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 748469

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود