Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای کاخ سفید، ترامپ روز جمعه گفت : اقداماتی که آمریکا اخیرا در قبال سوریه داشته باید سال‌ها پیش و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما انجام می‌شد.وی مدعی شد: ما کنترل نفت خاورمیانه را در اختیار گرفتیم؛ نفتی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم، نفتی که نگرانش بودند.

وی روز جمعه در توئیتی ادعاهای مشابهی داشت و نوشت: آمریکا نفت محفوظ نگه داشته و جنگجویان داعش نیز توسط کُردها و ترکیه حفظ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ توضیح نداد که منظور او «محفوظ نگه‌داشتن نفت» چیست اما گمانه‌ زنی حاکی است که احتمالا اشاره او به نیروهای ویژه آمریکایی است که کنترل میدان نفت و گاز در دیرالزور سوریه را در اختیار دارند.

دولت سوریه همواره تاکید کرده است که کنترل میادین نفت و گاز باید به دولت دمشق بازگردد. به گزارش تارنمای اویل پرایس، بخش زیادی از نفت سوریه در اختیار نیروهای دمواتیک سوریه (قسد) است. سوریه پیش تر روزانه ۳۸۷ هزار بشکه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن صادر می‌شد.واشنگتن مدعی است که داعش را شکست داده است و نیازی به ادامه حضور نظامی در سوریه نیست. ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد. آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و ایجاد منطقه امن برای بازگرداندن و اسکان آوارگان سوری عنوان کرده است.

آمریکا متهم است که به ترکیه برای انجام این حمله چراغ سبز نشان داده است. در پی این حمله که با مخالفت‌های گسترده مواجه شد، آمریکا و ترکیه روز پنجشنبه توافق کردند تا طرف‌های درگیر در حمله شمال سوریه برای مدت پنج روز آتش‌ بس برقرار کنند.
طبق این توافق، قرار است شبه‌نظامیان کُرد از منطقه‌ای که ترکیه قصد ایجاد منطقه امن را دارد خارج شوند. آمریکا اعلام کرده که در ایجاد این منطقه مشارکت نمی‌کند.

2323

کد خبر 1311566

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ نفت اربعین پیاده روی اربعین سوریه کردهای سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ کربلا سینمای ایران باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.   سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.   وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.   معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه