Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جمیله سروری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از نیم سده است که با ژیمناستیک زندگی می‌کنم و تمام تاریخ این رشته را در بر هستم تاریخی که فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در چند سال اخیر رفتاری از سوی مدیریت این فدراسیون با من و دیگر پیشکسوتان شده است که جای تعجب دارد. در ۶۰ سال گذشته نظاره‌گر تمام اتفاقات ژیمناستیک بودم و از افتخارات آن بی‌خبر نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت‌هایی به دست آوردم که موجب شد تا به المپیک ۱۹۶۴ اعزام شوم و این تاریخ ثبت‌شده است. اما برخی به دنبال انکار من هستند اما تا زمانی که زنده باشم اجازه خدشه‌دار کردن نامم نخواهم داد.

نایب‌رئیس سابق زنان فدراسیون ادامه داد: هم سابقه آموزش در آموزش و پروش دارم و هم مسؤولیت در فدراسیون و این موجب شده تا از این رشته دور نباشم. با عشق و علاقه این کار انجام دادم. کسی که اکنون متصدی فدراسیون است برخورد مناسبی با پیشکسوتان ندارد. البته ایشان حق دارد که با تیم مدیریتی خود کار کند. ۲ سال است که با فدراسیون کاری ندارم و آنان علاقمند به همکاری نبودند. از نظر دست‌اندرکاران فدراسیون جایگاهی در این رشته ندارم و این تنها شامل من نیست بلکه بسیاری از استخوان دار های این رشته نیز به سرنوشت من دچار هستند.

نخستین زن المپیکی ایران در ادامه افزود: برای برخی از رفتارها متاثر و متاسف شدم. بار کج کنونی به منزل نخواهید رسید زیرا دوران مدیریت کوتاه است و نباید با بی‌احترامی به دنبال احترام بود. نباید به دنبال برجسته کردن برخی از مسائل براتی مطرح کردن خود باشیم. اگر کسی به دنبال تاریخ‌سازی و مطرح خود به‌عنوان اولین است باید گفت که من بیش از هر کس دیگر اولین‌ها را می‌شناسم.

وی در پایان تصریح کرد: ژیمناستیک ایران بخصوص در بخش بانوان نابودشده است و برای این حرفم سند دارم. دلیل این نابودی این است که افرادی در مسند کار قرار گرفتند که تخصصی در آن ندارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژیمناستیک فدراسیون ژیمناستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت

ابراهیم حافظی، رئیس اداره مطبوعات این سازمان، به نمایش بیش از 50 عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی ترین و نفیس ترین منابع موجود در این نمایشگاه اشاره کرد که در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه مندان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب از دیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویدادها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند. 
حافظی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می دهد.  
جمیله جهانی، کارشناس مطبوعات، آثار به نمایش درآمده را معرفی کرد و گفت: «کاغذ اخبار»(اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه»(نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا»(به معنای پرتوی روشنایی): نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و کهن‌ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» منتشر شده در سال 1316 توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با قطع 17×10 و چاپ سربی، «روزنامه شرف»اولین روزنامه گرافیکی ایران منتشر شده در محرم 1300 قمری با چاپ سنگی، «سالنامه تمدن» که توسط احمد تمدنی در سال 1314 توسط چاپخانه خراسان به شکل سربی در قطع 21×16 به چاپ رسیده، ازجمله مطبوعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.


وی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در  ربیع الثانی 1325 قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب 1299 قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون به خط نسخ منتشر شده، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال»: نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر این منابع عنوان کرد.  
این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از 2 لغایت 15 اردیبهشت 1403 برای بازدید علاقه مندان برقرار است.
آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از 2 میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی ترین آرشیوهای ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • المپیک شگفتی‌ها
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • پائز: المپیکی شدن ایران اصلا یک رویا نیست
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی