Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:45:07 GMT

راهپیمایی جاماندگان اربعین در استان سمنان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۸۹۵

راهپیمایی جاماندگان اربعین در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین معنوی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی صبح شنبه، همزمان با اربعین حسینی در جای جای استان سمنان، با حضور اقشار مختلف مردم و دلدادگان اهل بیت(ع) و عاشقان اباعبدالله(ع) و آنانی که دل در گرو حضور در مسیر راهپیمایی اربعین در سرزمین کربلا دارند، برگزار شد.

آئین معنوی و محوری اربعین حسینی موسوم به جاماندگان اربعین حسینی صبح شنبه با حضور دلدادگان سمنانی، به میزبانی امامزاده یحیی(ع) برگزار شد و عاشقان اباعبدالله(ع) در چهلمین روز شهادت حسین(ع) و یارانش بر سر و سینه زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم در زمره بخش های این مراسم بود که با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار سمنان برگزار شد.

یاد یک هزار شهید شاهرود نیز همزمان با اربعین حسینی از گلزار شهدا تا حرم شهدای گمنام گرامی داشته شد. استقبال پرشور مردم از این مراسم صحنه های زیبایی آفرید. امروز شاهرودی ها در میدان بودند تا دل هایشان را کنار هشت هزار زائر این شهرستان در سرزمین کربلا بگذارند و بگویند ما جاماندگان حسینی هستیم، دل سوختگان زیارت اباعبدالله(ع)..

مبداء و مقصد گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در میامی اما هیئت مکتب النبی(ص) است. دلدادگان حسینی از صبح شنبه همزمان با اربعین حسینی گرد هم آمده و از اینجا راهپیمایی جاماندگان حسینی را برگزار کردند و پس از طی مسیری دوباره به همین مکان مقدس بازگشتند و در رثای حسین(ع) بر سر و سینه زدند.

در گرمسار نیز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح گردهمایی جاماندگان و مراسم عزاداری اربعین در مسجد جامع برگزار شده و حضور پرشور مردم در این مراسم، اوج ارادت گرمساری ها به اباعبدالله(ع) را نشان می دهد.

دامغانی ها هم از میدان امام حسین(ع) تا حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی را برگزار کردند همچنین امروز مراسم مشابهی در دیباج و امیریه نیز برگزار می شود تا مردم دیار صد دروازه نیز دل هایشان را کنار زائران اربعین سرزمین کربلا بگذارند.

پیاده روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی شهرستان سرخه همچنین از مجمع ابوالفضل العباس (ع) سرخه تا امام زادگان لاسجرد برگزار شد تا شور و شعور را مردم این شهرستان کوچک اما شهید پرور، به اوج برسانند.

دلدادگان حسینی، جای جای استان سمنان را امروز در اربعین حسینی سیاه پوش کردند و سیل اشک و آه در رثای اباعبدالله(ع) بر دیدگان شیعیان روان گشت.

کد خبر 4750378

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی امامزاده یحیی ع اربعین سمنان امام حسین ع اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین شهرکرد موکب بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز یک عملیات رزمی فرهنگی و یک جهاد تبیین بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یک تبادل فرهنگی بین استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب با سایر شرکت کنندگان از استان‌های دیگر در این همایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در حاشیه سفر به سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد شهدای بازی دراز اظهار کرد: مقدمه‌های لازم برای برگزاری با شکوه رزمایش بزرگ فرهنگی بازی دراز در این شهرستان برای یک مراسمی درخور شأن شهدای این عملیات در شهرستان با بسیج همه امکانات و با حضور همه دستگاه‌های اداری فراهم شده است.

وی افزود: مراسم سالروز بزرگداشت عملیات بازی دراز مانند سال‌های قبل با شکوه تمام در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور دارد و تمام مباحث امنیتی، اسکان و پذیرایی، آماده‌باش اورژانس و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، استقرار موکب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم یادواره شهدا چهارشنبه شب در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در شهر سرپل ذهاب برگزار و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز نیز در صبح روز پنجشنبه با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور با رمز مبارک یا زهرا (س) راس ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از تمام ادارات که در هماهنگی و همراهی و آماده سازی شهرستان برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور نقش داشته‌اند و موکب داران که به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده‌اند تا به شرکت کنندگان خدمات رسانی کنند، ادامه داد: این مراسم پیش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش ایمنا از کرمانشاه، مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد و در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز به یاد عملیات غرورآفرین آزادسازی این ارتفاعات از ساعت ۶ صبح با حضور کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 751163

دیگر خبرها

  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)