Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

بازگشت ۷۵ درصد زائران اربعین به کشور 

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همزمان با اربعین حسینی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: تاکنون‌ ۷۵ درصد از جمعیت زائران ایرانی اربعین حسینی از طریق مرزهای چهارگانه به کشور باز گشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون موج پایانی بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و طی دو روز آینده این روند کامل و همه زائران به سلامت به وطن باز می گردنند.

به گفته وی با توجه به تردد ۵۷ درصدی زائران اربعین حسینی از مرز مهران این میزان از مجموع تردد در سه مرز دیگر بیشتر است.  میزان تردد زائران در مرزهای دیگر ۴۷ درصد است که مرز مهران با این آمار سهم قابل توجهی از تردد زائران را به خود اختصاص داده است

"نیلیای" ۹ ساله اولین کودک‌ دهنده سلول بنیادی در غرب کشور

نیلیا پرتوی دختر ۹ ساله ورزشکار با اهداء سلول‌های بنیادی خود به خواهر ۲۱ ساله‌اش که مبتلا به ALL (لوسمی حاد) بود در مسیر بهبودی وی گام موثر و اصلی را برداشت.

دکتر مهرداد پاینده فوق تخصصی خون و سرطان و رییس بخش پیوند مغز استخوان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) روز شنبه در ارتباط با اهدای سلول بنیادی توسط این دختر ۹ ساله به خبرنگار ایرنا گفت: در این روش، جداسازی سلولی از طریق رگ خون محیطی (PBSCT) و بااستفاده از دستگاه Cell Separator در مدت چهار ساعت و نیم در بخش پیوند مغز استخوان این مرکز با موفقیت انجام شد.

تدابیر امنیتی برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین اندیشیده شده است

سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه  پیاده روی جاماندگان اربعین گفت که تدابیر لازم امنیتی برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین اندیشیده شده است و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مردم تهران امسال نیز همانند سایر شیعیان و عشاق اباعبدالله(ع) در مراسم پیاده‌روی جاماندگان حضور گسترده‌ای دارند.  

بازگشت زائران از مرز خسروی پرحجم و روان 

مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از طریق مرز رسمی خسروی پرحجم اما روان است.

به گفته وی از صبح امروز پنج هزار تن از زائران اربعین حسینی از مرز خسروی به کشور برگشتند و تعداد ۱۰۰ تن از زائران اربعین از این مرز رسمی به عراق عزیمت کردند.

وی اظهارداشت: روز گذشته (جمعه) تعداد ۱۷ هزار تن از زائران از مرز رسمی خسروی به کشور بازگشتند.

 
 

افزایش بازگشت زائران ازمرز چذابه 

بازگشت زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه در روز اربعین شتاب بیشتری به خود گرفته است.  روند بازگشت زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه در روز اربعین نسبت به روزهای گذشته شتاب بیشتری به خودگرفته است و تعدادی از موکب‌های مستقر در این گذرگاه مرزی رفته رفته در حال جمع آوری تجهیزات خود هستند.


خودداری مردم از تردد غیرضروری در مسیرهای منتهی به مهران 

سرهنگ رضا همتی رئیس پلیس راه ایلام گفت: شهروندان ایلامی با توجه به اینکه حجم ترافیک برگشت زائران از سمت مهران زیاد است به منظور سهولت و تسریع در تردد خودروهای زائران، از تردد غیرضروری در مسیرهای منتهی به مهران خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد اربعین، مسیر ایلام به مهران تا اطلاع بعدی یک طرفه شده است و مسیر جایگزین جاده ملکشاهی است، از عموم مردم خواست: از سفرهای غیرضروری در مسیرهای ایلام - مهران و مهران - ملکشاهی - ایلام اجتناب کنند.

مراجعه روزانه ۱۰هزار زائر به بیمارستان صحرایی شلمچه 

امین منصور سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تداوم موج بازگشت زائران از سفر کربلا گفت: بطور متوسط روزانه ۱۰هزار زائر اربعین حسینی به بیمارستان صحرایی شلمچه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی به بیمارستان صحرایی و درمانگاه‌های مرزی شلمچه مراجعه کردند.

وی از افزایش مراجعه زائران بازگشته از زیارت کربلا به بیمارستان صحرایی و درمانگاه های مرز شلمچه خبر داد و گفت: برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بیمارستان های صحرایی و درمانگاهها به صورت شبانه‌روزی با کادر پرستاری هفت نفره و یک پزشک طب اورژانس و دو پزشک دیگر به بیماران زائر اربعین رسیدگی می‌کنند.

تکمیل زیرساخت‌ها ضروری‌ترین نیاز مرز بین‌المللی مهران

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران با بیان اینکه مرز مهران در طول سال محل تردد حجم زیاد زائران و تجار است، گفت: تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های اربعین در منطقه مرزی به صورت دائمی ضروری ترین نیاز است. وی افزود :باید امکاناتی نظیر دستگاه آب سردکن، واحد یخ ساز، بسته بندی آب، زائرسرا و سوله هایی به صورت دائمی مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در مرز مهران ایجاد شود.

هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در روند تردد زائران اربعین نداشتیم

سردار حسین ساجدی معاون عملیات ناجا و دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس تدابیر پیش بینی شده تاکنون هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در روند تردد زائران اربعین حسینی در داخل کشور و در مرزهای چهارگانه نداشته‌ایم.

وی  افزود: قبل از مراسم اربعین تمهیدات لازم را در ارتباط با مسائل امنیتی، انتظامی و ترافیکی پیش بینی کردیم که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم.
وی ادامه داد: در بحث ترافیکی نیز تدابیر لازم برای قبل از آغاز سفر زائران، حین سفر زائران و زمان برگشت آنان اتخاذ شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

برپایی ۵۰ موکب جدید در مسیر بازگشت زائران اربعین درشلمچه 

مکی یازع مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: ۵۰ موکب جدید در مسیر بازگشت زائران اربعین برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

وی اظهار داشت:  درفاصله نقطه صفر مرزی عراق تا پایانه شلمچه ۲۴ موکب و در مسیر بازگشت زائران از پایانه تا خرمشهر نیز ۲۶موکب مشغول خدمت رسانی هستند.

ورود بیش از ۱۶۷ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به کشور

احمد محمدی فر دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۲ ظهر روز جاری، ۱۶۷ هزار و ۹۵۷ نفر از ۴ مرز وارد کشور شده اند، همچنین در همین بازه زمانی ۵ هزار و ۴۱۷ نفر از کشور خارج شده اند.

وی افزود: در مرکز مانیتورینگ وزارت کشور از حضور بیش از سه میلیون زائر ایرانی در عتبات عالیات خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته اند و به طور روزانه نیز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان از پایانه های مرزی همچون شلمچه و مهران در حال بازگشت هستند.

سنگینی ترافیک در تونل‌های راه کربلا و آزادی ایلام 

سرهنگ رضا همتی رئیس پلیس راه ایلام گفت: ترافیک بازگشت زائران اربعین در محدوده تونل‌ آزادی در مسیر ایلام - سرابله و تونل‌های راه کربلا و اربعین در مسیر ایلام - مهران سنگین است.

وی با بیان اینکه ترافیک در تمامی مسیرهای ارتباطی ایلام پرحجم اما روان است، افزود: بدلیل شدت گرفتن موج بازگشت زائران از مرز مهران تردد در ورودی تونل‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

جمع آوری روزانه ١٠٠ تن زباله در نجف 

کامران زنگیشه سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران از جمع آوری روزانه ١٠٠ تن زباله در شهر نجف خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در شهر نجف گفت: بنا بر برنامه‌ریزی های صورت گرفته، ٣۵٠ نیروی خدماتی شهرداری تهران با عنوان «خادم الحسین (ع)» از هفته‌های گذشته در شهر نجف مستقر شدند.

ادامه خدمات‌رسانی در مرز چذابه به زائران تا دوشنبه آینده

علی حسین حسین زاده رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران تا دوشنبه ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به ازدحام و خستگی، شاهد تصادفات رانندگی در مسیرهای تردد هستیم که به زائران توصیه می‌کنیم در محل‌های تدارک دیده شده استراحت کنند.

وی بیان کرد: تصادفات رانندگی که در روزهای اخیر در مسیر زائران رخ داده و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شده اغلب به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، بر همین اساس به زائران توصیه می شود برای بازگشت شتاب نکنند و در محل‌هایی که برای استراحت آنها تدارک دیده شده توقف و استراحت کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام اربعین حسینی مرز مهران زائران اربعین اربعین ۹۸ مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۰هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس بحث پیاده روی اربعین به عنوان مهمترین رخداد مهم کشور باید در خور و شایسته مسلمانان جهان برگزار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ناوگان حمل و نقل به خوبی مدیریت شد، گفت: همچنین هیچ مورد گرمازدگی در اربعین گذشته وجود نداشت که نشان از اقدامات موثر راهداری بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین باید هر سال باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: سال گذشته 5 هزار متر سایبان در ظرف 25 روز احداث شد و هم اکنون نیز احداث 10هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال احداث است.

چشمه خاور ادامه داد: تبدیل و تثبیت سایبان های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به احداث 12 هزار مترمربع کف پوش محوطه پایانه مرزی مهران با اعتباری بر 22 میلیارد تومان، گفت: برخی سرویس های بهداشتی نیز در این پایانه نوسازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ی 38 متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیزمشخص شده است.

وی افزود: در بحث نصب دوربین های تشخیص چهره نیز قرارداد 47 میلیارد تومان با پیمانکار برای نصب 72 دوربین منعقد شده است.

چشمه خاور یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به قراردادهای متعددی منعقد شده در حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: قرارداد 108 میلیارد تومانی محور ایلام- مهران، مهران- دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی  منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 74 هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد. همچنین 20 میلیارد قرارداد خط کشی انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند صورت گرفت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک