Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@22:37:40 GMT

دستگاه فشار تفاضلی ایرانی تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۲۱۵

دستگاه فشار تفاضلی ایرانی تولید شد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری ایران ساخت، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت سهم به سزایی در اعتلا و خودکفایی سیستم درمانی کشور ایفا می‌کنند. اتاق‌های تمیز مستقر در شرکت‌های دارویی، بخشی از این زنجیره طولانی تولید و درمان و بهداشت هستند. اتاق تمیز یا همان کلین‌‌روم، همان طور که از اسم آن مشخص است یک فضای محافظت شده برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها است و در صنایع حساسی مانند داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق تمیز برای اولین بار در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. کلین‌روم در محیط زیست، صنایع میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات و صنعت هسته‌ای نیز کاربرد دارد. اتاق تمیز با توجه به نوع و کاربرد آن انواع مختلفی دارد و استانداردهای متفاوتی نیز برای سنجش میزان آلودگی در این کلین روم‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال ISO 14644 یکی از این استانداردهاست. در این استاندارد میزان آلودگی‌ها براساس تعداد ذرات کمتر از نیم میکرون در یک فوت مکعب اندازه گیری و تعیین می‌شود. علاوه بر استفاده از این استانداردها، اتاق تمیز دارای جنس خاصی از دیوارها و ساختمان است.

مجتبی ایزدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی درخشان ایساتیس گفت: مانیتورینگ و پایش شرایط محیطی در صنایع داروسازی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. به همین خاطر کلین‌روم‌ها بخش مهمی از این صنایع محسوب می‌شوند. شرکت ما موفق شد نخستین دستگاه فشار تفاضلی در کشور را تولید کند که در این اتاق‌های تمیز کاربرد دارد.

وی افزود: دستگاه فشار تفاضلی بین داخل و خارج اتاق را اندازه‌گیری می‌کند. قیمت خارجی آن 9 میلیون تا 14 میلیون تومان است و محصولی که ما تولید کرده‌ایم تنها 3 میلیون تومان قیمت دارد. محصول ایرانی تولید شده از ویژگی‌هایی مانند ذخیره اطلاعات و باتری پشتیبان برخوردار است. در اصل قیمت، تنها ویژگی برجسته محصول ما نیست و از لحاظ کیفیت نیز مدعی هستیم.

انتهای پیام/

169 / 336 دستگاه فشار تفاضلی ایران ساخت شرکت فناور دانش بنیان صنایع داروسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران ساخت شرکت فناور دانش بنیان صنایع داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه در بیش از ۱۳۰ دانشگاه در سراسر آمریکا گسترده شده است. معترضان خواستار قطع همکاری دانشگاه‌های خود با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل هستند. پلیس تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را در این تجمعات دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک

در این گزارش درباره شرایط دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر با چند دانشجو مصاحبه شده است که در ادامه می‌آید؛

حضور پلیس در دانشگاه، فضا را متشنج و ترسناک کرده بود

مدیسون موریس ۲۲ سال از دانشگاه تگزاس می‌گوید که آخرین خاطره من از دانشگاه، کشیده شدن دانشجویان روی زمین توسط پلیس است. این دانشجو توضیح می‌دهد که روزی که من برای آخرین امتحان پایان‌ترم به دانشگاه رفته بود، نیروهای پلیس را دیدم که به دانشجویان نزدیک می‌شدند. من تاکنون این اندازه به پلیس نزدیک نبودم.

وی ادامه داد: فضا متشنج و ترسناک بود. آنقدر ترسیدم که تمرکزم را برای مطالعه امتحان بعدی از دست دادم و نتوانستم آنگونه که انتظار داشتم برای امتحان آماده شوم. من دیدم که هم‌دانشگاهی‌هایم که به صورت مسالمت‌آمیز در محوطه چمن دانشگاه جمع شده بودند، توسط پلیس کشیده شده و دستگیر شدند.

این دانشجو که قرار بود هفته آینده در مراسم فارغ‌التحصیلی خود شرکت کند، درباره احساسش گفت: همه چهار سال گذشته را مشتاقانه منتظر جشن فارغ‌التحصیلیم بودم؛ اما آنچه دیدم به قدری سخت و منفی بود که دیگر نمی‌توانم موفقیتم را جشن بگیرم.

ترس دانشجویان از اتهامات قانونی وارده شده به دلیل شرکت در اعتراضات

کریگ بیرکهد مورتون دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه ییل، یکی از ۴۸ دانشجویی است که در ۲۲ اپریل دستگیر شد. وی در مورد لحظه دستگیریش می‌گوید؛ من ساعت ۶ صبح با اخطارهای مارشال از خواب بیدار شدم. پلیس با اعلام اینکه محاصره شده‌اید، گفت بلند شده و برای دستگیری آماده شوید.

این دانشجو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت خود، افزود: این اتفاق سطح جدیدی از استرس را برای من رقم زد، استرس از اتهامات قانونی وارد شده و واکنش دانشگاه. ممکن است هنگام فارغ‌التحصیلی اجازه رفتن بر روی سِن را نداشته باشم یا نتوانم مدرک و ریزنمراتم را دریافت کنم. من در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کلمبیا پذیرفته شده‌ام و به مدارکم برای ثبت‌نام در این دوره نیاز دارم.

مورتون درباره انگیزه‌اش برای شرکت در تظاهرات تصریح کرد: قصد داشتم تحصیلم در دانشگاه ییل در خدمت یک هدف عادلانه قرار بگیرد. از آنجایی که وضعیت کنونی فلسطین غیرقابل قبول است، احساس کردم باید در این زمینه اقدامی انجام دهم.

دانشجویان دیگری هم وضعیت این روزهای دانشگاه را ترسناک توصیف کرده‌اند. برخی گفته‌اند که کتابخانه‌های دانشگاه در فصل امتحانات بسته شده است یا هلکوپترها در اطراف دانشگاه پرواز می‌کنند. همچنین فقط ۲ ورودی دانشگاه باز است و دانشجویان مجبورند برای وارد شدن به دانشگاه مسافت‌های طولانی پیاده‌روی کنند.

برخورد پلیس با دانشجویان معترض یکی از موضوعاتی است که در هفته‌های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص پس از کارنامه سیاه پلیس آمریکا در برخورد با افرادی مانند جورج فلوید.

گروه‌های حقوق مدنی از واکنش بیش از حد پلیس به اعتراض‌ها انتقاد کرده‌اند، زیرا افسران در حالی در دانشگاه‌ها تردد می‌کردند که لباس‌های ضد شورش پوشیده بودند. آن‌ها برای سرکوب دانشجویان از گلوله‌های لاستیکی، محرک‌های شیمیایی و گلوله‌های فلفل استفاده می‌کردند.

در دانشگاه کلمبیا، مقامات از اداره پلیس نیویورک خواستند تا حضور خود را در محوطه دانشگاه تا 17 ماه می حفظ کند. در نتیجه پلیس با استفاده از نارنجک‌های فلاش بنگ به ساختمانی که توسط معترضان اشغال شده بود، نفوذ کرد. در دانشگاه آریزونا، مقامات گفتند که پلیس از گلوله‌های فلفل و گلوله‌های لاستیکی به عنوان آخرین راه حل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. در کالیفرنیا (UCLA) افسران گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند و تقریباً سه ساعت پس از فراخوانی توسط مقامات دانشگاه، محل اردوگاه را تحت کنترل گرفتند.

گفتنی است، پلیس از اواسط اپریل تاکنون بیش از 2000 نفر را در دانشگاه‌های آمریکا در میان بحث های قطبی شده در مورد حق اعتراض، محدودیت‌های آزادی بیان و اتهامات یهودی‌ستیزی دستگیر کرده است. اگرچه خواسته‌های معترضان در هر دانشگاه متفاوت است، اکثریت تظاهرات‌ها خواستار واگذاری کالج‌ها از شرکت‌هایی هستند که از اسرائیل و حمله به غزه حمایت می‌کنند. سرکوب گسترده معترضان به درگیری با پلیس منجر شده و در برخی از موارد باعث لغو یا تغییر مراسم فارغ التحصیلی و افزایش پروتکل‌های امنیتی شده است.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1229527 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد