Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@04:23:17 GMT

چه افرادی هنوز کارت سوخت ندارند ؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۳۴۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  طبق اطلاعیه خردادماه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیستم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو, امکان پذیر بود. در ادامه، با دو روز تأخیر نسبت به تاریخ اعلامی قبلی، در روز 22 مردادماه، اعلام شد که "استفاده از کارت سوخت شخصی از امروز (22 مرداد) الزامی شده است و مردم موظف هستند در مراجعه به جایگاه‌های عرضه بنزین، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

وجود کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در جایگاه‌ها به طوری که این کارت‌ها بر روی هر نازل سوخت نصب شده و به سهولت در دسترس است، موجب شد که در ابتدا کمتر از 5 درصد مردم از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی پیروی کنند، که وزارت نفت به منظور تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران را از اول شهریورماه در هر نوبت به 30 لیتر کاهش داد.در میانه مهرماه نیز (16 مهرماه) بار دیگر ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران کاهش یافت به طوری که در هر نوبت فقط به میزان حداکثر 20 لیتر می توان با یک کارت جایگاه، بنزین دریافت کرد.

 

از سوی دیگر، مجموعه وزارت نفت درحال صدور روزانه حدود 50 هزار کار سوخت جدید است، تا تمامی متقاضیان کارت سوخت المثنی، که به دلایل مختلف کارت سوخت شخصی خود را در اختیار نداشته‌اند، صاحب یک کارت سوخت جدید شوند. زمان تکمیل صدور کارت سوخت متقاضیان کارت المثنی، پایان مهرماه اعلام شده؛ به عبارتی از ابتدای آبان‌ماه، برای تمامی متقاضیان کارت سوخت المثنی که تاکنون ثبت‌نام کرده اند، کارت سوخت جدید صادر و از طریق ادارات پست توزیع می شود.

 

به جز تعداد اندکی از متقاضیان کارت سوخت المثنی که هنوز کارت سوختشان صادر نشده، حدود 900 هزار کارت سوختِ صادر شده، در ادارات پست معطل حضور مردم برای دریافت است. این افراد که اکنون از کارت جایگاه‌ها برای سوخـتگیری استفاده می‌کنند، بنابر توصیه وزیر نفت، هرچه زودتر برای دریافت کارت سوخت شخصی خود مراجعه کنند، چرا که احتمال محدودسازی بیشتر کارت سوخت جایگاه‌ها وجود دارد.

 

به جز دو گروه اشاره شده، گروه سومی نیز هستند که هنوز کارت سوخت ندارند. این گروه، مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای 10 سال و مالکان خودروهایی با سن بالای 25 سال هستند که براساس قانون، برای آنها به دلیل فرسوده بودن وسیله نقلیه، کارت سوخت صادر نمی‌شود. تعیین تکلیف این گروه، چندماهی است که در مجموعه وزارت نفت و نیروی انتظامی در مرحله بررسی و اعلام نظر است.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فراورده های نفتی اقتصاد کارت سوخت جام نیوز بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس راهور پایتخت از وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899480

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳