Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:50:55 GMT

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کرمان مقاوم هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۵۷۱

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کرمان مقاوم هستند

علی اکبر سلطانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان کرمان اظهار کرد: تمام واحدهایی که در زلزله سال ۹۶ استان کرمان دچار آسیب جدی شده بودند در بازه زمانی شش ماهه احداث و تکمیل شد و اکنون در سرویس مردم است.

وی ادامه داد: برای مصوبه زلزله توانستیم توسعه ای نگاه کنیم و عدد و ارقام بیشتری به لحاظ تسهیلات و کمک های بلاعوض و اعتبارات از دولت بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه آن بخش هم که در سایر نقاط حادثه خیز بوده به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده هیچ دغدغه ای در مناطق زلزله زده استان کرمان وجود ندارد، افزود: اقدامات لازم در شهر و روستاهای کوهبنان و هجدک که کانون زلزله اصلی بود انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد به عنوان دستگاه حاکمیتی در بخش روستایی مکلف به مقاوم سازی واحدهای مسکونی است و این تکلیف یکی از فعالیت های پیش‌ران ماست. خوشبختانه در سال ها اخیر در این خصوص به حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم ورود کرده ایم.

وی با اشاره به این که استان کرمان داری پنج هزار و ۸۰۰ نقطه روستا و ۶۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر است، افزود: تمامی خدمات گفته شده در استان در دسترس مردم است به گونه ای که در رمشک که از مناطق دور افتاده استان کرمان بوده همین ضریب نفوذ مقاوم سازی انجام شده است.

سلطانی نژاد با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی و طرح هایی که در حوادث اجرا می شود عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه ها، مطالبه جدی مردم در استان و البته تجربه تلخ در زمینه زمین لرزه ما را بر این می دارد که مساله مسکن را به صورت بسیار جدی پی گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید مسکن و مقاوم سازی به صورت جدی در دستور کار بنیاد مسکن استان کرمان است، عنوان کرد: به دلیل حادثه خیز بودن استان کرمان باید کار با شتاب بیشتری انجام شود.

سلطانی نژاد گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم هستند؛ البته بخش قابل توجهی از کار باقی مانده است که انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از نگاه ویژه به بحث احداث واحدهای مسکونی جوانان خبر داد و بیان کرد: کرمان بیشترین سهمیه جذب و صرف این اعتبارات از مرکز را دارد.

کد خبر 4751168

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن کرمان مقاوم سازی مسکن روستایی زمین لرزه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز موکب شهرکرد رادیو اربعین مرز شلمچه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن