Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در سمینار فرمانداران استان اظهار داشت: آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم و در بهار و تابستان سال جاری رتبه نخست کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار را کسب کرد که نشان‌دهنده فعالیت‌های موثر در این حوزه است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات آذربایجان‌غربی در ۶ ماه نخست سال جاری از مرز یک میلیارد دلار گذشت و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، این استان در تابستان سال جاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور را داشته است.

«شهریاری»، با تاکید بر تلاش روزافزون برای حفظ این جایگاه‌ها بیان کرد: ارتقای رضایت مردم در این خصوص باید مدنظر همه مسوولان و مدیران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، سرلوحه فعالیت مجریان انتخابات در استان باشد.

وی بر لزوم قانون‌مندی و رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: این اطمینان باید در مردم حاصل شود که مجریان انتخابات، امانت‌دار رای آن‌ها هستند  از اینرو افزایش اعتماد عمومی از مهم‌ترین عوامل ارتقای مشارکت سیاسی است که باید مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت‌های تبلیغاتی اضافه کرد: تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها که در موعد مقرر انجام خواهد گرفت، باید در چارچوب قانون باشد و تخطی از این امر تخلف محسوب می‌شود.

شهریاری بیان کرد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و فرمانداران در شهرستان‌ها باید به این موضوع نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه استفاده از امکانات دولتی برای معرفی و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی بدون شک با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از فرمانداران خواست اهتمام ویژه‌ای در جهت جذب سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری، افزایش اشتغال، ایجاد واحدهای بوم‌گردی و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند.

شاخص کسب و کار ازجمله مهمترین شاخص‌های اقتصادی است که در راستای سنجش میزان توسعه و پیشرفت یک جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی از ابتدای امسال در رتبه نخست این شاخص در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی نرخ بیکاری بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»

مسئله واگذاری روستاهای ارمنستان به جمهوری آذربایجان به موضوع جنجال برانگیزی بدل شده است. در همین راستا، نیروهای پلیس ارمنستان روز جمعه با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «آرمن‌پرس»، نخست‌وزیر ارمنستان تاکید می‌کند که این تصمیمات برای «تثبیت تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان» اتخاذ شده است.

پاشینیان طی سخنرانی در یک سالن تئاتر در شهر «گاوار» ارمنستان بیان کرد: «یکی از شهروندان از من پرسید که چرا روستاهای خود را به آذربایجان واگذار می‌کنیم. این یک سوال بسیار مهم است. اکنون نمی‌خواهم آنچه را قبلا در برخی سطوح سیاسی گفته‌ام بازگو کنم - در این خصوص که هرگز چنین روستاهایی در ارمنستان وجود نداشته است - اما می‌خواهم مورد بسیار مهمی را بیان کنم. چرا ما چنین تصمیم‌هایی می‌گیریم؟ ما این تصمیم‌ها را می‌گیریم تا تمامیت ارضی ارمنستان را تثبیت کنیم.»

او تاکید کرد: «پست‌های نصب ‌شده در مرز ارمنستان و آذربایجان به عنوان سنگ بنای تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است. ما این تصمیمات را با این درک می‌گیریم که اگر یکی از پیش نیازهای اساسی دولت شهروندان آن باشند، دومین پیش نیاز سرزمین و تمامیت ارضی آن است. تمامیت ارضی به چه معناست؟ تمامیت ارضی به قلمرو شناخته شده بین‌المللی یک کشور اشاره دارد. ممکن است سرزمینی وجود داشته باشد، اما ممکن است در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشود.»

وزارت کشور جمهوری آذربایجان هفته گذشته اعلام کرد که ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است. اما این وزارتخانه در بیانیه‌اش تاکید کرد: «به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم