Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر در استان بی‌سوادند، گفت: شهرستان های نهبندان و سربیشه بالاترین نرخ بی سوادی در استان را دارند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی مرتضوی ظهر امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه قبلی این شورا اختصاص یک میلیارد و 84 میلیون تومان برای جذب دانش آموزان مقاطع کم جمعیت بوده که در این خصوص هنوز اقدامی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همزمان با روز روستا و عشایر نیز 100 روستای استان به شبکه اینترنت متصل شدند که امیدواریم اعتباراتی از محل تملک و دارایی برای تجهیزات مدارس این مناطق اختصاص پیدا کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ریشه‌کنی بی سوادی در دست اقدام است افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در جذب و شناسایی بی سوادان کمک کنند چرا که بسیاری از بی سوادان از اقشار پایین جامعه هستند.

مرتضوی با بیان اینکه انتظار این است که دستگاه‌های فرهنگی استان بی سوادان و کم سوادان جامعه هدف را معرفی کنند تصریح کرد: نداشتن مشخصات اسمی کم سوادان و بی سوادان یکی از مشکلات است که بر اساس سرشماری سال 95 این آمار در دست سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که درخواست ما این است مشخصات اسمی به آموزش و پرورش دهند.

وی با بیان اینکه کارگروه طرح توسعه سواد دختران و زنان روستایی در استان طبق موافقت با معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور تشکیل می‌شود ادامه داد: 97.3 درصد مردان و 94.6 درصد زنان گروه سنی 10 تا 49 سال استان باسواد هستند.

راه های بی سوادی در استان سمنان مسدود است؛ ضریب پوشش تحصیلی 100 درصدی استان سمنان در مقطع ابتداییموسسات مردمی و خیرین در انسداد بی سوادی به آموزش و پرورش کمک کنند‌بی سوادی در گروه سنی 10 تا49 سال استان بوشهر کاهش می‌یابد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 2.7 درصد مردان و 5.4 درصد زنان گروه سنی 10 تا 49 سال استان بی سواد هستند خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تعداد 19 هزار و 404 نفر شامل 6 هزار و 706 نفر مرد و 12 هزار و 713 نفر زن در استان بی سواد بودند که با تلاش همکاران این آمار به 16 هزار و 3 نفر کاهش یافته است.

مرتضوی اظهار کرد: عدم انگیزه لازم برای باسوادشدن، پراکندگی جمعیت بی سواد در استان و عدم همکاری همسران و خانواده دختران و زنان یکی از مشکلات در سوادآموزی استان است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 25 کیلومتر یک بی سواد در استان وجود دارد افزود: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی بزرگسالان عشایر در گروه سنی 10 تا 60 سال استان انجام می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی برای 300 نفر و طرح عشایری شتاب بخشی به سوادآموزی نیز برای 360 نفر جامعه هدف برگزار می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه با توجه به مباحث مالی خانواده‌های عشایری یک امتیازات ویژه برای سوادآموزی آن‌ها ارائه شود بیان کرد: بسیاری از افراد بی سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی ندارند که دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نرخ بی سوادی در شهرهای نهبندان و سربیشه بالا بوده و فردوس با 1.7 درصد کمترین نرخ بی سوادی در استان دارد گفت: شناسایی و جذب اولیای بی‌سواد و بازمانده از تحصیل یکی از برنامه‌های ماست.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طلبه ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.


این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند.  

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستاهای خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی







دیگر خبرها

  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد