Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ۷۰ درصد از کل ارزی که به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد، از ثبت سفارش تا واردات، مربوط به حوزه کاری وزارت جهاد کشاورزی است.۲۳ درصد متعلق به وزارت بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی است. یک درصد مربوط به کاغذ است.۶ درصد مابقی نیز به لاستیک سنگین، مواد اولیه لاستیک و کاغذ بوده تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کل ارز‌هایی که برای کالای اساسی تخصیص یافته، فقط ۶ درصد متعلق به وزارت خانه ما بوده است که آن هم لاستیکش را وزارت راه و کاغذش را وزارت ارشاد توزیع می‌کند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره وضعیت ارز‌های اختصاص یافته به کالا‌های اساسی گفت: در ارتباط با توزیع ارز‌های کالا‌های اساسی توضیح مختصری بدهم، ۷۰ درصد از کل ارزی که به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد، از ثبت سفارش تا واردات، مربوط به حوزه کاری وزارت جهاد کشاورزی است.۲۳ درصد متعلق به وزارت بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی است. یک درصد مربوط به کاغذ است.۶ درصد مابقی نیز به لاستیک سنگین، مواد اولیه لاستیک و کاغذ بوده تعلق دارد. از کل ارز‌هایی که برای کالای اساسی تخصیص یافته، فقط ۶ درصد متعلق به وزارت خانه ما بوده است که آن هم لاستیکش را وزارت راه و کاغذش را وزارت ارشاد توزیع می‌کند.

برخی می‌خواهند همه چیز را گردن ما بیاندازند
وی افزود: برخی زمانی که می‌خواهند ما را بزنند اینطور استدلال می‌کنند که انگار همه این ارز‌ها در اختیار ما بوده و ما این‌ها را هزینه کردیم در نتیجه عواقبش را ما باید بپذیریم.

وزیر صمت در ادامه گفت: این دستور آقای رئیس جمهور است. دوستان ما با بانک مرکزی و گمرک جلساتی گذاشتند و در ارتباط اند. در برخی حوزه‌ها به کسی ارز تخصیص داده شده، ولی او جنس وارد کشور نکرده است. این اگر از یک بازه معینی بگذرد، قطعا تخلف است، مگر این که دلیل داشته باشد. اینجا بانک مرکزی مسئول کار است. یعنی ما و گمرک همه اطلاعات را به بانک مرکزی می‌دهیم. در این مسئله ما از وزارت خانه‌هایی هستیم که مجدانه پیگیریم.

انبار‌های محتکرین مواد اولیه لاستیک را پلمب کردیم
رحمانی درباره برخورد با متخلفین گفت: در برخی موارد به من گزارش شده که مواد اولیه لاستیک وارد شده، اما تاجر به تولید کننده نمی‌دهد و قیمت را تا چند برابر بالا می‌برد. بنده خودم تماس گرفتم و دستور دادم انبار‌هایی که تولید کننده‌ها می‌گویند را شناسایی می‌کنید و به سرعت پلمب می‌کنید و اگر موادی وجود دارد، با قیمت معقول در اختیار تولید کننده قرار می‌دهید.

لبنیاتی‌های گران فروش را جریمه کردیم
او خاطرنشان کرد: ما بسیاری از واحد‌های لبنیاتی را جریمه کردیم و پرونده به تعزیرات ارجاع دادیم و جریمه شدند. اخیرا با شرکت‌های هواپیمایی که گرانفروشی کرده بودند نیز چنین کاری انجام دادیم. در کل آنجایی که سیستم ما هشدار داده، سهل انگاری نکردیم، مگر آن که خدایی نکرده خبر نداشته باشیم. ما اگر کالایی متوجه شویم که کالایی که می‌خواهد وارد شود، نمونه داخلی دارد، حتما جلوی ورود آن به داخل کشور را می‌گیریم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FOx برچسب ها: وزیر صمت ، رحمانی ، لبنیات ، متخلفین

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزیر صمت رحمانی لبنیات متخلفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟