Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@14:28:13 GMT

هنگام ترکیدن لاستیک خودرو چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۱۷۶

لاستیک یکی از مهمترین بخشهای خودرو است که اگر دچار مشکل جدی شود قطعاً رانندگی را با خطر مواجه می‌کند. به گزارش جنوب نیوز، به‌هنگام ترکیدن لاستیک یا همان تایر خودرو نخستین کاری که پس از حفظ آرامش از راننده برمی‌آید، محکم نگه داشتن فرمان با دو دست، تمرکز به‌روی مسیر مقابل و عدم چرخش فرمان به طرفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین راننده نباید پایش را از روی پدال گاز به‌یک‌باره بردارد، زیرا این عمل اصطلاحاً موجب کله کردن خودرو شده و انتقال وزن خودرو از لاستیک‌های عقب به لاستیک‌های جلویی را به‌دنبال دارد.

نکته مهم دیگری که راننده باید حتماً رعایت نماید عدم استفاده از ترمز خودرو است، زیرا اگر تایر آسیب‌دیده در قسمت جلوی خودرو باشد، عمل ترمز کردن افزایش وزن و فشار خودرو بر قسمت جلوی خودرو را به‌دنبال دارد که امکان انحراف و چپ کردن خودرو از عواقب بدیهی آن است.

اگر راننده احساس کرد خودرو در حال منحرف شدن است، باید به‌آرامی به پدال گاز ضربه بزند زیرا با این کار می‌تواند سرعت خودرو را حفظ کند و هم به‌آرامی سرعت را کاهش دهد.

اگر لاستیک‌های عقبی خودرو پنچر شده باشد ترمز ناگهانی حرکت رو به جلوی خودرو را سخت خواهد کرد، در این حالت راندن خودرو بسیار دشوار است و به‌احتمال زیاد خودرو منحرف خواهد شد.

پس از توقف باید خودرو به‌سمت راست جاده منتقل و از علائم هشداردهنده استفاده شود تا از وقوع حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی میر احمدی صبح آدینه در بازدید از پاسگاه آبخوری و در جمع خبرنگاران از دستگیری سارق سیم و کابل برق با ۲۰ فقره سرقت خبر داد و تاکید کرد: مأموران پاسگاه در گشت زنی روزمره خود در محور دامغان - سمنان و با هوشیاری می‌توانند این فرد سارق را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی در گشت خود متوجه بار سنگین یک دستگاه وانت پیکان شده و آن را متوقف می‌کنند، افزود: در بازرسی از خودرو مقادیر زیادی بار ضایعات یافت شد اما با توجه به وزن زیاد بار خودرو و ساعت تردد آن مأموران ظن بیشتر به راننده خودرو پیدا کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته خودرو و راننده آن را به مقر انتظامی منتقل کردند.

جانشین انتظامی استان سمنان با بیان اینکه راننده خودرو در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان‌های همجوار اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد.

کد خبر 6088895

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد