Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حمید انصاری  عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خدماتی همچون آموزش خط بریل ،آموزش قرآن و آموزش کارهای هنری و کامپیوتر و برگزاری جلسات مشاروه ای برای تطبیق با واقعیت برای افراد نابینا بصورت نوار صوتی ارائه میشود.

وی یادآورشد:نرم افزارهای متن خوان ،صفحه خوان و لوح های حساب ،جبر و هندسه که روی گوشی نصب میشود نیز به اعضا ارایه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری ادامه داد : یک معلول حق دارد مانند بقیه اعضای جامعه از مواهب الهی و امکانات جامعه بهره مند شود علاوه بر اینکه هر دستگاه و ارگانی باید در برنامه ها و خدمات خود بطور ویژه این افراد را مدنظر داشته باشد و در بین شهروندان نیز فرهنگ احترام به حقوق معلولان بویژه نابینا نهادینه شود.

رییس اداره بهزیستی دشتستان گفت : عصای سفید ضامن جان و سلامتی یک نابیناست و هرکس عصای سفید و نماد آن را نبیند در واقع خود نابیناست ، هر روز باید در جامعه حقوق یک روشندل

را برسمیت بشناسد و این امر نیاز به فرهنگ سازی بویژه در آموزش و پرورش دارد.

انصاری اضافه کرد : ۴۳۲ نفر نابینا و کم بینا تحت حمایت بهزیستی دشتستان هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

وی بااشاره به ضرورت مناسب سازی محیط گفت:کارهای خوبی در شهر برازجان مرکز دشتستان انجام شده و  شهرداری  نیز کارهایی که به موازات امور عمرانی شهر انجام می شود  را در صورت داشتن پیوست مناسب سازی مجوز کار صادر می کند.

وی افزود: از سوی دیگر آگاهی بخشی و جدیت در کار فرهنگ سازی جهت احترام به روشندلان ،مناسب سازی اماکن تجاری و صنفی و درمانی ،ایجاد نکردن سد معبر در پیاده روها و محل ویژه عبور

نابینایان و معلولان بیش از پیش باید مد نظر باشد.

انصاری گفت: در حال حاضر حافظ کل قرآن نویسنده ،کارمند نمونه ،کارآفرینی ،مداح در بین نابینایان دشتستان وجود دارد.

وی یادآورشد : جلسات مشاوره پیش از ازدواج ،آگاه سازی نوجوانان و جوانان در خصوص خطرات مربوط به رانندگی بویژه موتورسواری و عدم استفاده

از کلاه ایمنی از جمله مهمترین فعالیت های پیشگیرانه بهزیستی شهرستان دشتستاناست.
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود