Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:15:15 GMT

حال پدر همچنان وخیم است، مردم دعا کنند!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۵۴۱۲

حال پدر همچنان وخیم است، مردم دعا کنند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مرتضی عاملی، فرزند علامه محقق آیت‌الله سیدجعفر مرتضی عاملی و مدیر مرکز نشر و ترجمه آثار علامه به خبرنگار مهر گفت: پدر برای انجام عمل تومور مغزی در بیمارستان پیامبر اعظم بیروت بستری شدند که متاسفانه پس از انجام عمل ریه‌های ایشان از کار افتاد.

وی افزود: استاد علامه اکنون حدود ۲۰ روز است که در «آی سی یو» بستری است و متاسفانه حال عمومی ایشان وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عموم مردم و علاقه‌مندان و دوست‌داران ایشان و همچنین از علما تقاضا دارم که برای بهبودی هرچه سریعتر ایشان دعا بفرمایند.

آیت‌الله علامه سید جعفر مرتضی عاملی در عصر حاضر یکی از برجسته‌ترین سیره‌نگاران در جهان اسلام است. روش اجتهادی او در تاریخ و سیره نگاری، طرحی نو در حوزه‌های علمیه و همچنین در میان پژوهشگران علوم دینی درانداخت. آثار علامه در حوزه تاریخ البته در میان دیگر شاخه‌های علوم دینی نیز تأثیرگذار بود. به طور کل به باور بسیاری از منتقدان آثار علامه سید جعفر مرتضی در دفاع از حریم تشیع و معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و نیز پیراستن و تصحیح دیدگاه‌ها نسبت به حوادث و رویدادهای تاریخ اسلام جایگاه بلندی دارند. تتبّع وسیع، ارزیابی دقیق، ریشه‌یابی هوشمندانه از حوادث و سیر آنها، تحریف زدایی و نمایاندن حقایق و واقعیت‌ها، نشان دادن دست‌های جعل و تحریف، و افشای چهره‌های مزوّر و فریبگر، از ویژگی‌های برجسته آثار استاد است.

«الصحیح من سیرة النبی الاعظم» که در ۳۵ مجلد تألیف و منتشر شد، یکی از مشهورترین منابع تاریخی شیعی درباره پیامبر مکرم اسلام است. این کتاب پس از انتشار بلافاصله بدل به یکی از منابع مرجع فکری، تاریخی و عقیدتی در جهان اسلام شد. جامعیت این کتاب به قدری است که حضرت آیت‌الله سیستانی خطاب به علامه سیدجعفر مرتضی عاملی گفت: «لعل انتم اعلم العلماء فی‌التاریخ، فی‌الشیعه و بل فی الاسلام». این کتاب تاکنون مورد استفاده بسیاری از محققان و علاقه‌مندان در عرصه‌های فقه، تاریخ و اصول عقاید شیعه بوده است. یکی دیگر از دیگر کتاب‌های مشهور آیت‌الله مرتضی عاملی مجموعه عظیم ۵۳ جلدی «الصحیح من سیرةالامام علی علیه السلام» است که پس از انتشار برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. علامه نزدیک به ۲۵ سال را در ایران و در شهر مقدس قم اقامت داشت و در همین مدت منشأ خدمات فرهنگی شایانی هم به طلاب لبنانی قم و هم به مردم ایران شد.

علامه سیدجعفر مرتضی عاملی نویسنده و محققی پرکار است. از دیگر تالیفات مهم او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «مأساة الزهرا علیها السلام»، «الحیاة السیاسیة للامام الجواد علیه‌السّلام»، «الحیاة السیاسیة للامام الرضا علیه‌السّلام»، «موقع ولایة الفقیه من نظریة الحکم فی الاسلام»، «الشهادة الثالثة فی الأذان والإقامة»، «ابوذر: مسلمان یا سوسیالیست» و... 

کد خبر 4751818 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: تاریخ اسلام بیروت کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب اربعین حسینی ترجمه اربعین 98 ادبیات جهان ادبیات نمایشگاه کتاب فرانکفورت جایزه ادبی رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی نشریات انقلاب اسلامی ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمازجمعه این هفته تهران، ۷ اردیبهشت ماه، به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.  

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، جناب آقای سید صولت مرتضوی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم می‌باشند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:

•  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 

•  کمیته امداد امام خمینی (ره)

•  شهرداری تهران

• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.

این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی می‌باشد.  

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.

علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است