Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدعباس موسوی در نشست صبح امروز خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسن و امام رضا گفت: در روزهای گذشته شاهد برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین بودیم که نشان‌دهنده عظمت اسلام و دوستی ملت ایران و عراق است. از مردم و دولت عراق هم قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ما پویش صلح امید را به کشورهای ذیربط ارسال کردیم و امیدواریم به آن بپیوندند. در این روزها حمله به نفتکش ایران را داشتیم که فکر می‌کنیم استوانه دولتی دارد و ما گزارشی به سازمان ملل دادیم.

ضمن درک دغدغه ترکیه باید به حاکمیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود

موسوی افزود: تحولات شمال سوریه را داریم که با تهاجم ترکیه آغاز شد. ما اعلام کردیم ضمن درک دغدغه ترکیه باید به حاکمیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود. طرح‌ها و توافق‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که رجوع به آن چاره کار است.

فرستاده ویژه دولت چین هم فردا به ایران سفر می‌کند

وی ادامه داد: سفرهای دیپلماتیک متعددی در مدت اخیر انجام شده است. به سفر رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه به باکو اشاره می‌کنم. فرستاده ویژه دولت چین هم فردا به ایران سفر می‌کند.

امیدواریم کار به گام چهارم نرسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص گام چهارم کاهش تعهدات و رونمایی از سه نسل جدید سانتریفیوژها گفت: گام چهارم طراحی شده و آنچه سازمان انرژی اتمی اعلام کرده شامل همین موارد است. البته امیدواریم کار به گام چهارم نرسد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از الجزیره، سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش‌ها درخصوص حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، ادعا کرد: اگرچه ما طرح جامعی از (رژیم) اسرائیل در مورد عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه ندیده‌ایم، اما نگرانی‌های خود را در مورد حمله احتمالی زمینی بزرگ در رفح ابراز کرده‌ایم.

ژان پی‌یر در ادامه افزود: ما به صورت شبانه‌روزی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و بازگشت اسرا کار می‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در رفح هستند که باید از آنها محافظت شود.

ژان پی‌یر در ادامه با بیان اینکه ما با تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری در مورد مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی مخالف هستیم، ادعا کرد: به اعتقاد ما این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.

 ینس لارک سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه جمعه شب هشدار داد که هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت.

سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه در گفتگو با الجزیره با تاکید براینکه هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت، گفت: ما در حال تلاش برای گسترش دسترسی بشردوستانه به رفح هستیم.

وی همچنین به محدودیت‌ها در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره کرد و افزود: ممانعت از دسترسی به کمک‌ها، فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با تاکید بر اینکه این نهاد هرگز در تخلیه اجباری در رفح شرکت نخواهد کرد، گفت: هم اکنون نیاز فوری به تلاش بیشتر برای کمک رسانی به غزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کودکان غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند و از نیاز‌های اولیه خود محروم هستند.

پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق