Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید طغیانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان در این واحد دانشگاهی گفت: تولید بذر که منجر به خودکفایی این محصول برای کشور می‌‌‌شود مهم‌‌‌ترین دستاورد واحد خوراسگان در سطح ملی بوده که برخی از واحدهای دانشگاهی استان به طور جدی وارد فعالیت در این زمینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد مبارکه و مجلسی جزو واحدهایی هستند که برای احداث گلخانه و فعالیت تولیدی و تحقیقی ما در نظر گرفته شدند و کارهای اولیه و تجاری‌‌‌سازی این محصول در واحد خوراسگان انجام شده است.

وی تشریح کرد: از دیگر محصولات دانش‌‌بنیان واحد خوراسگان مالچ روسی بوده که برای بحث بیابان‌‌‌زدایی و مقابله با ریزگردها کاربرد دارد که به جای مالچ نفتی استفاده می‌‌‌شود؛ این محصول از جنس خاک بوده و آلودگی نفتی ندارد. این طرح مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری قرارگرفته و در شهرهای مرزی سیستان و بلوچستان و خوزستان به عنوان پایلوت می‌‌‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه تولید مواد مرجع آزمایشگاهی هم وارد شدیم که خودکفایی در این زمینه یک دستاورد بزرگ ملی برای ما محسوب می‌‌شود که مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

طغیانی یادآور شد: تولید شیرینی‌‌‌جات فراسودمند و کیت‌‌‌های بیوتکنولوژی از جمله دستاوردهای مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی واحد خوراسگان است که با توجه به شرایط تحریم در ایران در زمینه تولید محصولات مورد نیاز که در حال حاضر به صورت وارداتی در کشور عرضه می شوند فعالیت چشمگیری برای ایجاد خودکفایی در ایران دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، 40 شرکت و هسته فناور در واحد خوراسگان فعالیت دارند و محصولات دانش‌‌‌بنیان بسیاری در این شرکت‌‌‌‌‌‌‌ها تولید می‌‌‌شود که منجر به خودکفایی برای ایران خواهد شد. همچنین شرکتی هم داریم که در حوزه محصولات پزشکی و تولید دستگاه‌‌‌های لیزر فعالیت می‌‌‌‌‌کنند که نمونه اولیه این محصولات تولید شده و در حال اخذ مجوز برای تولید و تجاری‌‌‌سازی نمونه نهایی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان درباره طرح پایش و ماموریت این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دو چالش امنیت غذایی و آب به عنوان ماموریت واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان در طرح پایش تعیین شده که مبنای موضوع پایان‌‌نامه‌‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌‌گیرد. این موضوع به این معنا نیست که دانشجویان ما صرفا در دو حوزه مربوط به واحد خوراسگان، موضوع پایان‌‌نامه خود را انتخاب کنند؛ بلکه به تناسب رشته تحصیلی خود می‌‌‌توانند از میان 40 چالش اصلی دانشگاه آزاد در طرح پایش یک موضوع را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) مجید طغیانی تولید بذر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای،  رادیوداروها، رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت و کشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاورد‌ها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند.

قنادی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق ۱۴۲۰ تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در ۲۰ سال آینده کاملاً مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید رادیودارو‌ها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیودارو‌های تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویداد‌ها ارایه شده در اصل آخرین دستاورد‌هایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشور‌ها به‌دست آمده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و... هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

قنادی عنوان کرد: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم، زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها