Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی می شود.

به گزارش ایسنا،فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت خوب گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر،گفت: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گیلان می‌تواند نقش به ‌سزائی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر که عضو معاهده اقتصادی تجاری است، داشته باشد.

وی اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل و نقل ریلی کالا و بار به کشورهای همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن‌ جا با قیمتی مناسب به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است، گفت: وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی، می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی این استان را افزایش دهد.

دلق پوش با اشاره به لزوم برندسازی محصولات تولیدی این استان، ادامه داد: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جا افتادن محصول در بازار محسوب می‌شود اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست و به عوامل بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول از شاخصه های ارزشمند بین مشتریان و بازار است اضافه  کرد: برندهای فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص مشتاق باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بحث رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و افزود: اگر محصولی که کیفیت خوبی نیز دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر خواهد بود جایگاهش را بین مشتریان حفظ کرده و بسترهای لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پایانه صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد