Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تلف شدن سه هزار قطعه ماهی در حاشیه رودخانه قره سو، از مردم خواست فعلا تحت هیچ شرایطی از دستفروشان و وانتی‌ها ماهی نخرند.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تلف شدن تعداد زیادی ماهی کوچک در حاشیه رودخانه قره سو گفت: به نظر می‌رسد این ماهیان که از سمت سد گاوشان آمده‌اند، بعد از عبور از محدوده شهرک صنعتی جاده سنندج تلف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر حدود سه هزار قطعه ماهی ریز در حاشیه رودخانه قره سو تلف شده که کار جمع آوری آنها با همکاری شهرداری در حال انجام است.

خدادادیان تصریح کرد: قرار است نمونه برداری از این ماهیان توسط دامپزشکی و محیط زیست صورت گیرد تا علت دقیق تلف شدن آنها مشخص شود.

وی افزود: ماهیان بزرگ هنوز در رودخانه قره سو زنده هستند و متاسفانه این ماهیان توسط برخی افراد سودجو صید شده و توسط دستفروشان در شهر فروخته می‌شوند.

خدادادیان تصریح کرد: با توجه به تلف شدن ماهیان کوچک، سلامت این ماهیان بزرگ تایید شده نیست، بنابراین از مردم بویژه مردم شهرک های "کرناچی" و "الهیه" تقاضا می‌شود از خرید ماهی از دستفروشان و وانت‌ها به طور جد خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه قره سو ماهي بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دو هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی امسال در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ۲۰ مهر ماه امسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تاکنون در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

کریم زاده با اشاره به اینکه در سطح استان ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره فعال است افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید در سبد جامعه صیادی ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ارزش اقتصادی آن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی امسال برای صیادی مساعد بود، گفت: ترکیب صید ماهیان در سبد صیادان تقریباً حدود ۶۰ درصد ماهی سفید، ۳۵ درصد ماهی کفال و حدود ۵ درصد ماهی کپور بوده است.

کد خبر 6058031

دیگر خبرها

  • از تردد در حاشیه رودخانه‌های همدان پرهیز شود/ ما در حال آماده باش هستیم
  • حلزون‌های سیبی جمع‌آوری شدند/ ماهیان قرمز را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رهاسازی نکنید
  • صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
  • توصیه‌های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز
  • چگونه عمر ماهی‌های قرمز عید را افزایش دهیم
  • چگونه عمر ماهی‌ های قرمز عید را افزایش دهیم؟
  • چگونه عمر ماهی‌های قرمز عید را افزایش دهیم؟
  • علت مرگ و میر ماهی‌های منطقه حفاظت‌شده دز چه بود؟
  • تشریح علت مرگ ماهی‌ها در منطقه حفاظت‌شده دز
  • علت مرگ ماهی‌ها ‌در منطقه حفاظت‌شده «دز» چیست؟