Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: دستورالعمل بانک مرکزی برای پرداخت 844میلیون یورو ارز به قطعه‌سازان به گونه‌ای نوشته شده که بانک‌های عامل قادر به پرداخت آن نیستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مازیار بیگلو در نشست مشترک انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو و انجمن خودروسازان در محل هتل المپیک، افزود: این انجمن بارها و بارها برای دریافت این ارز اقدام کرد اما بانک‌های عامل به دلیل مشکلاتی که در دستورالعمل بانک مرکزی وجود دارد قادر به پرداخت آن نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: این مشکلات به مجلس شورای اسلامی و همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی شده و هر دو انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان از مناظره با مسئولان بانک مرکزی در این زمینه استقبال می‌کنند.
این مقام صنفی گفت: انتظار می‌رود در شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی و همچنین مشکلات داخلی، دعواها بین نهادها، دولت و صنعت سبب نشود دود این آتش به چشم مردم برود.
در این زمینه، «فرهاد به‌نیا» سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، بیان داشت: اگر هیات دولت و بانک مرکزی صنعت خودرو و قطعه‌سازی را نمی‌خواهند باید اعلام کنند تا تکلیف سرمایه‌های خود را بدانیم، زیرا شیوه‌ای که در پیش گرفته شده به نفع صنعت و همچنین عموم مردم نیست.
وی یادآور شد: صنعت خودرو امروز بیش از 700هزار نفر را به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشغول به کار کرده که در ازای هر یک شغل آن 400میلیون تومان و در مجموع 250هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
به نیا ادامه داد: صنعت قطعه‌سازی مسئول افزایش نرخ ارز، نرخ مواد اولیه، حقوق و دستمزد و نرخ حامل‌های سوخت نیست.
وی بیان داشت: متاسفانه مسئولان از بخش خصوصی کشور انتظار دارند قیمت‌هایشان سرکوب شده باقی بماند یا درخواستی برای افزایش قیمت‌هایشان نداشته باشند.
این مقام صنفی یادآور شد: قرار بود حتی بازپرداخت مبلغ 844میلیون یورو ارز وعده داده شده به قطعه سازان با نرخ روز انجام شود اما در نهایت پرداخت نشد.
وی ادامه داد: شورای رقابت که از سال 91وارد عرصه قیمت گذاری شده، مواردی مس، آلومینیوم، لاستیک، پلاستیک و غیره را رها کرده و تنها جایی که دخالت می‌کند قیمت‌گذاری خودرو است.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو خاطرنشان کرد: از سال 91تا نیمه نخست پارسال حدود 30هزار میلیارد تومان از سودی که باید نصیب خودروساز و قطعه‌ساز می‌شد سر از جیب دلالان یا واردکنندگان در آورد، اما به نظر می رسد مسئولان به ویژه مسئولان بانک مرکزی با ارائه تسهیلات گران قیمت با مقوله‌های داخلی‌سازی، ارائه پلت‌فرم‌های جدید و سوار شدن مردم بر خودروهای با کیفیت مخالفند.
وی تصریح کرد: 45درصدی قیمت خودرو وجوهات دولتی بوده و 55درصد آن هزینه کردهای تولید کننده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد