Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام امنیتی عراق از رسیدن نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

اخبار بین‌الملل- این منبع امنیتی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «نظامیان آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند و شمار آنها به حدود یک هزار نفر می‌رسد به منطقه «ربیعه» در استان نینوا رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این منبع افزود: »نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است و معلوم نیست این نیروها بعدا به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آنها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفته بود انتظار می‌رود یک هزار  نظامی آمریکایی که از سوریه خارج شدند به  غرب عراق بروند.

وی افزود: «نیروهای آمریکایی در غرب عراق بر کمک به دفاع از عراق و مبارزه با داعش متمرکز می‌شوند. عقب نشینی آمریکایی‌ها از شمال شرق سوریه ادامه دارد .ما از چند هفته نه چند روز حرف می‌زنیم. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیروها در غرب عراق است و شمار آنها به یک هزار نفر می‌رسد.»

حضور نظامیان آمریکایی در عراق مشکل‌ساز می‌شود

در همین حال «مختار الموسوی» یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به رسیدن نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه به عراق گفت: «این نیروها هنوز وارد مرکز نینوا نشده‌اند و هنوز در غرب این استان هستند. انتظار می‌رود در مناطق سنجار و اطراف تلعفر باشند.»

وی ورود نیروهای امریکایی از سوریه را برای اوضاع امنیتی در عراق دردسرساز خواند و گفت: «ممکن است کسانی با این نیروهای آمریکایی وارد خاک عراق شوند که برای این کشور مشکل ساز شوند. شمار نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه که وارد عراق شدند یک هزار نفر است، اما بدون موافقت عراق این امر صورت گرفته و کمیته امنیت و دفاع پارلمان در نشست دیروز خود اطلاعی از این امر نداشت.»

نظامیان آمریکایی هرگز در منطقه کردستان عراق باقی نمی‌مانند

«جبار الیاور» دبیر کل وزارت پیشمرگه دولت منطقه‌ای کردستان عراق امروز دوشنبه گفت، نظامیان آمریکایی که از سوریه می‌آیند در منطقه کردستان عراق باقی نخواهند ماند.

الیاور در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم گفت: «مکان استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان عراق را توافقنامه‌های امنیتی میان واشنگتن و دولت‌های بغداد و اربیل تعیین می‌کند، اما نظامیان آمریکایی هرگز در کردستان عراق باقی نخواهند ماند.»

الیاور گفت: «ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان باید طبق یک توافقنامه امنیتی جدیدی بین آمریکایی‌ها و دولت‌های بغداد و اربیل باشد.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عقب نشینی کردستان عراق وزیر دفاع پارلمان عراق خاک دولت واشنگتن توافقنامه امنیتی سوریه نیروهای آمریکایی استان نینوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم