Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@15:55:05 GMT

 ورزشکار زنجانی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۵۴۴

 ورزشکار زنجانی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه شجاعی که چند روز پیش عازم رقابت‌های پاراتیراندازی قهرمانی جهان در استرالیا شده بود، با کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توانست نام خود را به عنوان اولین ورزشکار زنجانی که موفق به کسب سهمیه این رویداد مهم ورزشی شده است، مطرح کند.

این ملی پوش زنجانی در مرحله مقدماتی ماده R۲ (تفنگ ۱۰ متر ایستاده) در کلاس SH۱ توانست با کسب رکورد ۶۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ در جایگاه هفتم ایستاده و راهی دیدار پایانی شود. وی در مرحله فینال این ماده نیز موفق به ثبت رکورد ۱۸۴.۵ شد تا جایگاه پنجمی را در ماده ۲R کلاس ۱SH از آن خود کند و سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد.

شجاعی در حاشیه مراسم استقبال، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حضور در رقابت‌هایی که در حکم انتخابی پارالمپیک باشد، بسیار سخت و دشوار است، افزود: بی‌شک حضور ورزشکارانی از ۵۵ کشور، خود حاکی از اهمیت کمی و کیفی این رقابت‌ها در استرالیا داشت و من همه تلاش خود را برای کسب سهمیه به کار بردم.

وی با یادآوری اینکه در ماده‌های مختلف شاهد حضور چندین ورزشکار از یک کشور بودیم، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده بود تا رقابت تنگاتنگی بین ورزشکاران ایجاد شود؛ چرا که حضور در رویداد مهمی چون پارالمپیک نهایت آرزوی یک ورزشکار می‌تواند باشد، به همین خاطر نماینده کشورهای مختلف سعی داشتند تا از این سهمیه و فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

این ملی‌پوش زنجان در خصوص میزان آمادگی خود برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: پارالمپیک میدانی برای محک خوردن نیست، بلکه آوردگاهی است که در آن باید نتیجه بگیری و من امیدوارم با حضور در رقابت‌هایی که قرار است پیش از آغاز بازی‌های پارالمپیک در کشورهایی چون امارات و آلمان برگزار شود، حضور یافته و میزان آمادگی خود را ارتقا دهم.

کد خبر 4752512

منبع: مهر

کلیدواژه: رقیه شجاعی تیراندازی ورزش و جوانان زنجان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی

نابغه ورزشی مهابادی مبتلا به سندروم داون در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنا فدراسیون جانبازان وتوان‌یابان قهرمانی کشور موفق به کسب سه مدال نقره شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار و «شاهو محمدی» از شهرستان مهاباد به همراه تیم آذربایجان‌غربی در این مسابقات حضور داشت.

در این رقابت‌ها شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون در کلاس (S14) موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج به دست آمده توسط شرکت کنندگان این رقابت‌ها در جدول رنکینگ IPC به ثبت خواهد رسید.

این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر توانخواه نزدیک به سه هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

کد خبر 750480

دیگر خبرها

  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • حضور ورزشکار خوزستانی در اردوی تیم ملی واترپلو
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است