Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:45:03 GMT

1500 زن داعشی از سوریه به عراق منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۱۰۳

همزمان با حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه، شمار زیادی از عناصر داعشی به عراق منتقل شده‌اند.

اخبار بین الملل- خبرنگار خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که آمریکا از ابتدای عملیات ترکیه در شمال سوریه، 1500 زن داعشی را به عراق منتقل کرده است.

خبرنگار سانا مستقر در استان الحسکه (شمال سوریه) گفت که نیروهای آمریکایی از آغاز حملات ترکیه به شمال سوریه، بیش از 1500 زن داعشی را از اردوگاه «الهول» واقع در ریف الحسکه به عراق انتقال داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، یک کارشناس مسائل امنیتی عراق خبر داده بود که آمریکا قصد دارد سه هزار عنصر داعش را که در سوریه حضور دارند، به عراق انتقال دهد و برای این کار، سه منطقه را نیز تعیین کرده است.

«حافظ آل بشاره» از کارشناسان مسائل امنیتی عراق نسبت به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور هشدار داد.

البشاره به پایگاه خبری «المعلومه» که آمریکا ابتدا گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد، سپس به بهانه مبارزه با آن، ائتلاف تشکیل داد و در حال حاضر برای حمایت از عناصر این گروه، اقداماتی انجام می‌دهد.

وی بر این باور است که آمریکا اکنون قصد دارد از بیش از سه هزار داعشی حمایت کرده و پایگاه امنی برای آنان ایجاد کند.

از سوی دیگر، یک مقام امنیتی عراق از ورود 1000 نیروی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» افزود: «نظامیان آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند و شمار آنها به حدود یک هزار نفر می‌رسد به منطقه «ربیعه» در استان نینوا رسیدند.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هم روز یکشنبه گذشته گفته بود که انتظار می‌رود یک هزار  نظامی آمریکایی که از سوریه خارج شدند به  غرب عراق بروند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه عراق سوریه ترکیه سوریه عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا